اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان پویانمایی و انیماتور:

ساماندهی هنر انیمیشن، انیماتورها را وارد بازار کار می‌کند

کارگردان پویانمایی و انیماتور اصفهانی گفت: هنر انیمیشن در حال حاضر دارای یک بازار داغ کاری است که با ساماندهی آن می توان انیماتورهای زیادی را وارد بازار کار کرد.

ساماندهی هنر انیمیشن، انیماتورها را وارد بازار کار می‌کند

علیرضا رئوفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بسیاری از هنرها در اصفهان هستند که بی سر و سامان اداره می‎شود و هیچ ارگان هنری برای اداره و ساماندهی آنها برنامه ریزی خاصی انجام نداده است.

وی افزود: هنر انیمیشن که هم اکنون بسیار ارزان‎تر از سینما است و با ورود تکنولوژی به آن توانسته است، جایگزین مناسبی برای سینما باشد.

انیماتور و کارگردان پویانمایی ادامه داد: اگر چه سینما نباید با هنر دیگری جایگزین شود  اما با وضعیت فعلی که سینمای ایران دارد و به نسبت سایر سینماهای دنیا توان کمتری در اشاعه مفاهیم و پرداخت به همه عناصر هنری دارد، اما انیمیشن به خوبی از این قابلیت برخوردار است.

وی گفت: می‎توان با هنر انیمیشن و پرداخت به آن و همچنین به کار گیری تکنولوژی مدرن که هزینه زیادی نیز در بر ندارد آثار فاخری را به جامعه هنری عرضه کرد.

رئوفی ادامه داد: در ابتدا هنر انیمیشن هنری بود که تنها برای کودکان قابل استفاده بود و اینگونه تلقی می‎شد که هنر انیمیشن تنها مربوط به کودکان است، اما با ورود افراد خبره و افزایش تعداد دانش آموختگان دایره مفاهیم در این هنر گسترده شد و انیمیشن در حال حاضر هنری برای عموم مردم محسوب می‎شود.

وی تصریح کرد: هنر انیمیشن نیازمند یک ساماندهی توسط مسئولان هنری است، ساماندهی که با آن بتوان افراد دانش آموخته را وارد بازار کار داغ این هنر کرد.

انتهای پیام/63019/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول