اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سرنوشت ولیعهد جدید قطر در هاله‌ای از ابهام

روز گذشته شیخ حمد بن خلیفه در سن 61 سالگی قدرت را به ولیعهد 33 ساله‌اش تحویل داد تا به این ترتیب شیخ تمیم کوچکترین امیری باشد که در کشورهای حاشیه خلیج فارس به قدرت می‌رسد.

سرنوشت ولیعهد جدید قطر در هاله‌ای از ابهام

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «القدس العربی»، روز گذشته «شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی» در اقدامی بی سابقه قدرت را به «شیخ تمیم بن حمد» ولیعهد خود تحویل داد.

هزاران قطری در دیوان پادشاهی قطر حضور پیدا کردند تا با امیر جدید بیعت کنند و حاکمان کهن سال کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به قدرت رسیدن شیخ تمیم را تبریک گفتند.

با توجه به اینکه حکام عرب تا پایان عمر در قدرت باقی می‌مانند شیخ حمد امیر پیشین قطر دلیل روشنی برای کناره گیری از قدرت ارائه نداده است.

به نظر می‌رسد این اقدام تحت فشار «شیخه موزه» همسر قدرتمند شیخ حمد و درخواست‌های آمریکایی‌ها صورت گرفته باشد و با توجه به اختلافات آشکار امیر جوان با «حمد بن جاسم» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر احتمالا اولین اقدام شیخ تمیم برکناری و تبعید حمد بن جاسم خواهد بود.

در همین راستا منابع آگاه تأکید کردند که شیخ تمیم بعد از اولین سخنرانی خود دولتی جدید تشکیل خواهد داد و نخست وزیر را از قدرت برکنار خواهد کرد.

از سوی دیگر نیز مسئله انتخاب ولیعهد نیز در ابهام باقی خواهد ماند زیرا پسر بزرگ شیخ تمیم تنها 5 سال سن دارد.

با وجود اینکه کوچکترین امرای کشورهای عربی در سن 60 و 70 سالگی به قدرت می‌رسند روز گذشته امیر قطر قدرت را به پسر 33 ساله‌اش واگذار کرد.

انتهای پیام /ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول