اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز سفرهای تابستانی

مانور روز بدون حادثه در خراسان جنوبی برگزار شد

همزمان با آغاز سفرهای تابستانی مانور روز بدون حادثه با هدف پیشگیری و امدادرسانی به موقع و ارتقاء فرهنگ ایمنی ترافیک در خراسان جنوبی برگزار شد.

مانور روز بدون حادثه در خراسان جنوبی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم نصری صبح امروز در مانور روز بدون حادثه در ارتباط با این مانور اظهار داشت: برای ارتقاء فرهنگ ایمنی ترافیک با همکاری پلیس‌راه، اورژانس، هلال‌احمر و معاونت عمرانی استانداری به عنوان یک روز الگو این مانور برگزار شد.

وی ادامه داد: امیدواریم تمامی افرادی که از این جاده‌ها عبور می‌کنند توجه بیشتری به قوانین و مقررات داشته باشند تا شاهد هیچگونه حادثه‌ای در این ایام نباشیم.

تعداد 18 مجتمع رفاهی بین راهی در سطح جاده‌های استان فعال است

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان‌جنوبی در ارتباط با مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راه‌های استان، ابراز داشت: در سطح استان 18 مجتمع بین راهی در حال فعالیت بوده و همچنین پنج مجتمع در حال احداث است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

نصری جایگاه سوخت، استراحت‌گاه، نمازخانه، سرویس بهداشتی و پارکینگ را از جمله امکانات مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی برشمرد و تصریح کرد: در این مجتمع‌ها تمام امکاناتی که برای راننده و مسافران نیاز باشد سنجیده شده است.

وی یادآور شد: درصد بیشتر تصادفات در سطح راه‌های استان، واژگونی وسایل نقلیه است که دلیل آن خستگی و خواب‌آلودگی راننده شناسایی شده است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان‌جنوبی متذکر شد: رانند‌گان با استراحتی اندک در این مجتمع‌ها، می‌توانند تجدید انرژی کرده و مجدد به راه خود ادامه دهند و اطمینان داریم که تصادفات کاهش چشمگیری خواهد داشت.

این مسئول در ارتباط با نکات ایمنی مجتمع‌های بین راهی افزود: در فواصل جاده‌ها این مجتمع‌ها هر 50 کیلومتر جانمایی شده و فواصل زمانی که احساس می‌شود راننده خسته شده باشد رعایت شده است.

نصری ادامه داد: این مجتمع‌ها در مکان‌هایی مستقر شده که امکانات آب، برق، تلفن و هزینه‌های خدماتی برای مسافران مهیا باشد و بتوانند از تمام امکانات مورد نیاز در حین مسافرت بهره‌مند شوند.

13 دوربین تصویری در سطح جاده‌ها استان نصب شده است

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان‌جنوبی، اضافه کرد: برای کنترل سرعت وسایل نقلیه در سطح استان، 13 دوربین تصویری با استفاده از تکنولوژی روز که تا پنج کیلومتر را پوشش می‌دهد نصب شده که تا پایان سال جاری به تعداد 20 دوربین می‌رسد.

نصری ادامه داد: قابلیت نصب این دوربین‌ها در سطح راه‌های استان از جمله مکان‌هایی که بیشترین حادثه رخ می‌دهد، نقاط کور مانند گردنه‌ها و پیچ‌ها در نظر گرفته شده که در صورت اعمال قانون رانند‌گان توقیف می‌شوند.

وی با بیان اینکه اجرای قانون بهترین و کم هزینه‌ترین کار در کاهش تصادف است، گفت: دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن، پس اگر همه قوانین رانندگی را رعایت کنند و به تابلوهای راهنمایی رانندگی توجه کرده و با پلیس راه همکاری داشته باشند هیچگونه اتفاق و حادثه‌ای رخ نمی‌دهد.

این مسئول در ارتباط با معاینه فنی خودروها اذعان داشت: تعداد دو باب مرکز صدور معاینه فنی در بیرجند و فردوس مستقر شده است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان‌جنوبی، اذعان داشت: همچنین تا پایان سال جاری دو مرکز صدور معاینه فنی در قاین و دیهوک افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/69017/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول