اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان مسابقات پرش با اسب:

حمایت‌های‌ بخش خصوصی سوارکاری کرمان را احیا کرد

قهرمان مسابقات پرش با اسب استان کرمان گفت: ‌حمایت بخش خصوصی از سوارکاری موجب شده‌ تا این رشته در استان کرمان احیا‌ شود.

حمایت‌های‌ بخش خصوصی سوارکاری کرمان را احیا کرد

محسن ایرانمنش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان‌ با بیان اینکه بستر‌های لازم برای رشد و توسعه ورزش سوارکاری در استان کرمان فراهم شده است، اظهار داشت:‌ طی چند ساله اخیر تعداد باشگاه‌های سوارکاری استان کرمان افزایش یافته‌اند، البته در این بین بخش خصوصی فعالیت خوبی داشته است.

ایرانمنش در مورد برگزاری مسابقات پرش با اسب قهرمانی استان و قهرمانی‌اش در این مسابقات گفت: پیش از هر چیز باید از استقبال بسیار خوب سوارکاران از این مسابقات تشکر کنم و باشگاه‌های بخش خصوصی همواره در خدمت علاقمندان و سوارکاران استان کرمان هستند.

وی عنوان کرد: مسابقات به نسبت دوره‌های گذشته در سطح بالاتری برگزار شد، زیرا نفرات بیشتری در این مسابقات حضور داشتند.

ایرانمنش خاطر نشان کرد: کرمان در سوارکاری ظرفیت و توانمندی خوبی دارد، البته در حال حاضر ‌فاصله خود را با استان‌هایی مانند تهران، اصفهان، یزد و ... کاهش داده‌ایم.

وی ابراز داشت: هم بستر و زیرساخت‌های سوارکاری را در استان توسعه داده‌ایم و هم اینکه هیئت سوارکاری استان توانسته با برنامه‌ریزی مناسب تدارک خوبی در برگزاری منظم مسابقات درون استانی در قالب مسابقات پرش، استقامت، کورس و ... داشته باشد.

ایرانمنش یکی دیگر از اقدامات مورد نیاز برای پیشرفت سوارکاری استان کرمان را توجه به رده‌‌های سنی دانست و افزود: باید با برنامه‌ریزی سوارکاری را در گروه‌های سنی پایه ترویج دهیم، این کار در دو بخش قابل توجه است، هم فنون و شیوه‌های سوارکاری حرفه‌ای را به گروه‌های سنی منتقل کرده‌ایم و هم اینکه گام بلندی برای حرفه‌ای‌تر شدن سوارکاری استان کرمان برای نسل‌های بعدی برداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: با وجود حمایت‌های همه جانبه بخش خصوصی از ورزش سوارکاری‌، باید اذعان کنم که از سوارکاری و حامیانش‌، حمایتی نمی‌شود.

قهرمان مسابقات پرش با اسب استان کرمان گفت: در واقع این رشته مظلوم واقع شده است، مسئولان ورزش استان کرمان باید از بخش خصوصی حمایت بیشتری کنند به نظر من بخش وسیعی از خدمات صورت گرفته طی چند سال اخیر که موجب رشد و پیشرفت سوارکاری در استان کرمان بوده، مرهون خدمات و حمایت‌های بخش خصوصی از رشته سوارکاری است.

ایرانمنش ‌با اشاره به سابقه 20 ساله‌ خود در رشته سوارکاری اذعان داشت: با خرید یک اسب زیر نظر‌ تیمور فتح‌الله‌نژاد پیشکسوت و یکی از سوارکاران با سابقه استان کار خود را در این رشته آغاز کردم.

وی بیان داشت: زیر نظر عده‌ای از مربیان مجرب تهرانی از جمله ایمان عرب و حسینی به کسب فنون و آموزش مهارت‌های مربوط به سوارکاری پرداختم.

ایرانمنش افزود: سواری گرفتن از اسب لذت خاصی دارد، وقتی که سوارکار با اتکا به هوش و توان خودش مهار اسب را بر عهده می‌گیرد، شما نیمی از مسیر موفقیت را پشت سر گذاشته‌اید، بخش دیگری از موفقیت شما به اسب و شرایط لازم برای موفقیت با اسب مربوط می‌شود.

وی تصریح کرد: یک اسب برای موفقیت در مسابقات باید از آمادگی بالایی برخوردار باشد که لازمه رسیدن به این آمادگی نیز به نوع و شیوه مراقبت و تیماری است که مالک اسب از او انجام می‌دهد.

ایرانمنش بیان داشت: طی سال‌های‌ 89 ‌و 90 دو عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی رقابت‌های پرش قهرمانی استان کرمان در ماده پرش را به دست آوردم.

وی عنوان کرد: همچنین سابقه کسب عنوان ششمی در مسابقات پرش قهرمانی کشور در سال 81 و کسب سه عنوان قهرمانی در جام‌های الماس کویر، شهرداری و مادر را نیز در کارنامه‌ام دارم.

ایرانمنش‌ چگونگی تیمار و مراقبت از اسب را یکی از مهمترین نکات تاثیر‌گذار در موفقیت سوارکار دانست و افزود: سوارکار باید به این مسئله مهم توجه داشته باشد که رفتار همراه با خشونت و عصبانیت با اسب نتیجه‌ای غیر از رفتارهای غیر‌عادی و خطرناک اسب ندارد، اسب حیوانی وفادار است و می‌توان با ایجاد یک ارتباط متقابل خواسته‌های خود را به او تفهیم کرد.

وی در مورد‌ «‌سانوتی» اسبی که مالکیت آن بر عهد‌ه وی است‌، گفت: این اسب را از کشور هلند خریداری کردم، مدتی قبل از چند باشگاه سوارکاری در این کشور بازدید کردم، مالکان و سرمایه‌گذاران اروپایی نگاهی کاملا حرفه‌ای به اسب دارند.

ایرانمنش خاطر نشان کرد: در واقع در بسیاری از کشورهای اروپایی نگهداری و پرورش اسب به صنعتی برای درآمد‌زایی و ایجاد کسب و کار تبدیل شده‌ و ما نیز می‌توانیم با الگو‌برداری از این شیوه به همین اهداف نزدیک شویم.

وی گفت: «سانوتی» نیز اسب بسیار خوبی است، این اسب مخصوص مسابقات پرش است و تا‌کنون با آن موفقیت‌های زیادی را تجربه کرده‌ام.

انتهای پیام/80011/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول