اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج):

مهدویت باید یک متولی داشته باشد / هر فردی به خود اجازه اظهار نظر درباره مهدویت ندهد

قائم‌مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه نباید هر فردی به خود اجازه اظهار نظر درباره مهدویت دهد، گفت: مانند تمامی امور؛ مهدویت نیز باید یک متولی داشته باشد.

مهدویت باید یک متولی داشته باشد / هر فردی به خود اجازه اظهار نظر درباره مهدویت ندهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام صابر جعفری صبح امروز در همایش رسانه و مهدویت اظهار کرد: رسانه‌های خارجی در مورد حضرت مهدی(عج) با برنامه‌ریزی عمل می‌کنند و در این زمینه از ما فعال‌تر هستند.

جعفر گفت: برخی از فیلم‌ها و سایت‌های خارجی کاملا ظهور را تحریف کرده‌اند و به زبان خود آن را تعریف می‌کنند.

وی افزود: باید بگویم که برای امام عصر خود نسبت به رسانه‌های خارجی اگر کمتر عمل نکرده باشیم بیشتر عمل نکرده‌ایم.

جعفری خاطر نشان کرد: در کشور ممیزی‌هایی را داریم که در مورد لوازم آرایشی، کتاب‌ها، مسائل پزشکی، مسائل آموزشی و غیره بررسی می‌کنند تا مواردی که با دین اسلام مغایرت دارد را نداشته باشد؛ با این حال در حوزه مهدویت با تمام تلاش‌های ارشاد اسلامی هر کس به خود اجازه می‌دهد هر آنچه که می‌خواهد بنویسد و منتشر کند.

قائم‌مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) بیان کرد: در بحث جراید کمترین بخش به حوزه مهدویت اختصاص داده می‌شود و هفته‌نامه اختصاصی برای مهدویت نداریم تنها تعداد انگشت شماری گاهنامه در این مورد به صورت تخصصی به چاپ می‌رسد که این تعداد از نظر من بسیار کم است.

وی ادامه داد: خبرگزاری فارس و شبستان در این زمینه نسبت به دیگر رسانه‌ها خوب عمل می‌کنند و بخشی از مطالباتشان را اختصاص به موضوع مهدویت می‌دهند.

جعفری یادآور شد: در حوزه بنیاد و مهدویت وبلاگ‌های خوبی وجود داد و برخی از وبلاگ‌نویسان مطالب بسیار خوبی را در یک مسابقه‌ای که برگزار شد ارائه کرده‌اند که تنها نقطه ضعف برخی از این وبلاگ‌ها این است که به روز رسانی نمی‌کنند و یا فضای وبلاگ شور و حال زیادی ندارد.

جعفری یادآور شد: در بحث فیلم تا امروز فیلمی که به طور قوی و کامل به حوزه مهدویت اشاره کند وجود نداشته، البته فیلمی در ارتباط با شخصیت مادر امام زمان(عج) در حال ساخت است.

قائم‌مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) افزود: برای رشد بیشتر در حوزه مهدویت چند نکته را باید مد نظر داشته باشیم و به آن عمل کنیم، نخست اینکه به دنبال این باشیم که مانند همه امور؛ مهدویت نیز متولی داشته باشد و این به معنای انحصار طلبی نیست.

وی فزود: نکته بعد آنکه هر فردی به خود اجازه اظهار نظر ندهد زیرا همین اظهار نظر‌ها سبب به وجود آمدن مسیر انحرافی می‌شود و با این افراد به طور جدی مقابله شود.

وی متذکر شد: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که اگر صدهزار سال دیگر غیبت امام زمان(عج) طول بکشد جامعه در مسیر ولایت باشد و در آخر اینکه در مورد مهدویت برنامه‌ریزی‌های دقیقی را داشته باشیم و مطابق برنامه عمل کنیم.

انتهای پیام/70028/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول