اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

مهدویت سد بزرگی در مقابل مستکبران است

امام جمعه لاهیجان گفت: مهدویت سدی بزرگ در مقابل مستکبران است و آنها به دنبال تحریف این اعتقاد هستند که باید بسیار هوشیار بود.

مهدویت سد بزرگی در مقابل مستکبران است

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در نماز جمعه این شهر به روایاتی از دوران غیبت امام زمان (عج) اشاره کرد و این دوره را غیبت کبری نام برد.

وی اظهار کرد: در دوره غیبت هر کسى از شیعیان در دین و عقیده خود استوار و ثابت‌قدم بماند و قلبش به دلیل طولانى شدن غیبت امامش قساوت پیدا نکند، او روز قیامت در نزد علی (ع) خواهد بود.

خطیب جمعه لاهیجان مهدی شناسی را مورد تاکید جوانان قرار داد و ادامه داد: افراد نادان به خاطر طولانى شدن دوره غیبت از ظهور آن حضرت مأیوس و ناامید می‌شوند و خداوند مردم را به خاطر ظلم و ستم و اسرافى که در حق خودشان انجام مى‌دهند از دیدن حجت الهى محروم کرده است.

وی با بیان اینکه توسط مهدی (عج) بلاها و فتنه‌ها از آشنایان و شیعیان برطرف می‌شود، اذعان کرد: در زمان غیبت، فقهای جامع شرایط ولی خواهند بود و آنها در زمان غیبت خلیفه و حجت مهدی (عج) بر مردم هستند و رد آنها رد امام زمان است و خداوند متعال امتناع دارد نسبت به حق مگر آنکه به اتمام کمال برسد و باطل نابود شود.

صرفی‌پور با اشاره به حدیثی از فرمایش‌های حضرت مهدی (عج)، گفت: مهدی (عج) فرمود ما بر تمام احوال و اخبار شما آگاه و آشناییم و چیزى از شما نزد ما پنهان نیست.

وی افزود: مهدی (عج) فرمود به درستى که من سبب آسایش و امنیت براى موجودات زمینى هستم، همان طورى که ستاره‌ها براى اهل آسمان هستند.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه ادامه حیات بشریت مدیون حیات مهدی (عج) است، یادآور شد: اگر حجت خدا یک لحظه نباشد بشریت نمی‌تواند ادامه حیات دهد.

وی در ادامه به خلق حماسه سیاسی ملت اشاره کرد و افزود: ملت ایران از نظر وحدت و پیروی از رهبری و ولایت‌مدار در دنیا بی‌نظیر است و نمونه آن را در جمعه گذشته دیدیم که با وجود تمام مشکلات مردم حماسه خلق کردند.

صرفی‌پور با تبریک به روحانی رئیس جمهور منتخب کشور اذعان کرد: بنده حمایت خود را از رئیس جمهور منتخب اعلام می‌کنم.

وی خواستار برخورد قانونی با تخلفات انتخابات شوراهای اسلامی شد و اذعان کرد: در زمینه انتخابات شوراهای اسلامی اگر افرادی تخلفاتی کرده‌اند باید طبق قانون با آنها برخورد شود.

خطیب جمعه لاهیجان با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان خاطرنشان کرد: اصناف و بازاریان مغازه‌های خود را در این روز تزیین کنند.

وی با اشاره به اینکه مهدویت برکات فراوانی برای ما دارد، تصریح کرد: اعتقاد به مهدویت سدی بزرگ در مقابل مستکبران است و آنها به دنبال تحریف این اعتقاد هستند که باید بسیار هوشیار بود.

صرفی‌پور درباره سربازان گمنام اذعان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) شجره طیبه‌ای هستند که برکات فراوانی تاکنون برای ملت ما داشته‌اند.

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، قاچاقچی‌ها را دشمن اسلام دانست و گفت: بزرگان دین از اینها بیزار هستند.

خطیب جمعه لاهیجان درباره مسایل شرعی مسئله شرعی و اعمال شب نیمه شعبان عنوان کرد: اعمال نیمه شعبان شامل غسل، احیا، دعای کمیل و زیارت امام حسین (ع) و نماز امام زمان و نماز شب نیمه شعبان است.

وی ظهور حضرت مهدی (عج) را همراه با عدالت و فراوانی نعمت و شادی برای بشریت ذکر کرد و متذکر شد: امام زمان (عج) به یکی از مومنان که پرسید فرج شما کی است، فرمود: نزدیک است به شیعیان ما بگویید دعای ندبه را روزهای جمعه بخوانند.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول