اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

اجرای روز ملی دماوند به میزبانی مرتفع‌ترین شهر ایران

رئیس انجمن دوستداران دماوند از برگزاری نهمین جشن تیرگان و روز ملی دماوند به میزبانی شهر رینه خبر داد.

اجرای روز ملی دماوند به میزبانی مرتفع‌ترین شهر ایران

محمدرضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه جشن تیرگان هر ساله در رینه مرتفع‌‌ترین شهر ایران و به میزبانی دانشگاه پیام‌ نور این شهر برگزار می‌شود، اظهار داشت: در سال‌ جاری نیز نهمین دوره این جشن به همراه جشن روز ملی دماوند برگزار می‌شود.

رئیس انجمن دوستداران دماوند با اشاره به اینکه این جشن با همکاری انجمن دوستداران دماوند، انجمن کوهنوردی ایران و دانشگاه پیام‌نور رینه صورت می‌گیرد، یادآور شد: این جشن در 14 تیرماه سال ‌جاری از ساعت 9 صبح تا  18 عصر با برنامه‌های متنوع همراه خواهد بود.

طاهری با بیان اینکه برای این جشن برنامه‌های جانبی نیز تدارک دیده شده است، تصریح کرد: غرفه‌های مربوط به ورزش کوهنوردی و آشنایی با قوانین و دستورالعمل‌های حفاظت از محیط زیست برای بازدید عموم دایر می‌شود.

وی بیان داشت: غرفه‌های ویژه کودکان، غذاهای سنتی و نمایشگاه عکس نیز بر اساس روال هر ساله در این همایش ارائه می‌شود.

رئیس انجمن دوستداران دماوند با اشاره به اینکه ویژه برنامه اصلی این جشن از ساعت 15 تا 18 عصر در سالن این دانشگاه صورت می‌گیرد از سخنرانی دکتر منصوری لاریجانی خبر داد و یادآور شد: سخنرانی دوستداران محیط زیست دکتر کهرم و درویش نیز در این همایش گنجانده شده است.

وی از اجرای برنامه نقالی، شاهنامه‌خوانی و ایرانی موسیقی سنتی در این جشن خبر داد و افزود: موسیقی محلی ایلامی و مازندرانی برای حاضران ارائه می‌شود.

به گزارش فارس، جشن تیرگان که گفته می‌شود خاستگاه آن در روز سیزدهم تیر ماه هر ساله است پاسداشت تیراندازی آرش کمانگیر برای تعیین محدوده ایران در جنگ با افراسیاب صورت می‌گیرد که در آن آرش جان خود را برای کشورش فنا کرده است.

انتهای‌ پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول