اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بانک صنعت و معدن گیلان خبر داد

پرداخت 1200 میلیارد ریال تسهیلات به صنعت گیلان

سرپرست بانک صنعت و معدن گیلان از پرداخت یک‌هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به صنعت استان در سال گذشته خبر داد.

پرداخت 1200 میلیارد ریال تسهیلات به صنعت گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی الفونه شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن دهه تولید ملی، اظهار کرد: بانک صنعت و معدن دو شعبه در گیلان دارد.

وی از پرداخت یک‌هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به صنعت گیلان از طریق بانک صنعت و معدن خبر داد و افزود: 50 درصد تسهیلات مذکور از محل بند 16 صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

الفونه با اشاره به پرداخت 50 درصد تسهیلات از محل منابع داخلی بانک صنعت و معدن، تصریح کرد: معادل شش برابر میزان منابع داخلی استانی بانک صنعت و معدن به صنعت گیلان تسهیلات پرداخت شده است.

*سرمایه در گردش مشکل صنعت گیلان

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در جمع خبرنگاران گفت: طبق اصل 44 قانون اساسی بخشی از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت به خانه مذکور واگذار شده است.

سید عبدالغفار نجفی به تشکیل خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان در سال 80 اشاره کرد و یادآور شد: 14 انجمن عضو خانه مذکور هستند.

وی کمبود سرمایه در گردش و اعمال تحریم‌ها را از مشکلات صنعت گیلان عنوان کرد.

*فعالیت 2600 واحد صنعتی در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن دهه تولید ملی اظهار کرد: یکم تا 10 تیر جاری دهه تولید در کشور نامگذاری شده است.

علی منتظری وضعیت صنعت در گیلان را مطلوب عنوان کرد و افزود: 2 هزار و 600 واحد صنعتی در استان فعالیت می‌کنند ضمن اینکه یک‌هزار و 200 واحد صنعتی در حال احداث در گیلان وجود دارد.

وی با بیان اینکه مجوز احداث بیش از یک‌هزار و 200 واحد صنعتی در گیلان صادر شده است، تصریح کرد: واحدهای بزرگ صنعتی شاخص در گیلان در حال راه‌اندازی است.

منتظری به رتبه یکم تا پنجم تولیدات صنعتی استان اشاره کرد و یادآور شد: گیلان در زمینه صنایع سلولزی از استان‌های مطرح در کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به وجود بیشتر فعالیت‌های صنعتی در استان، بیان کرد: اولویت‌های صنعتی استان بر مبنای قابلیت‌های گیلان است و طبق آن برای تولیدات کشاورزی برنامه‌ریزی انجام شده است.

وی بر ایجاد صنایع تبدیلی در استان تاکید کرد و گفت: گیلان در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی عقب است و باید تمهیدات لازم در زمینه مذکور اندیشیده شود.

انتهای پیام/84001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول