اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رژیم بحرین بدنبال احداث پارک در محل مسجد ابوذر است

مسئول امور آزادی‌های دینی در جمعیت دیده بان حقوق بشر بحرین با اشاره به تصمیم آل خلیفه برای ساختن پارک در محل مسجد 70 ساله ابوذر است، گفت: رژیم بحرین اهمیتی برای مساجد و دیگر مقدسات مردم قائل نیست.

رژیم بحرین بدنبال احداث پارک در محل مسجد ابوذر است

به گزارش خبرگزاری فارس، میثم السلمان در مصاحبه با شبکه العالم گفت: رژیم آل خلیفه نه تنها از بازسازی مساجدی که به طور غیرقانونی تخریب شده است، خودداری می کند بلکه تعرض به مقدسات را بیش از پیش افزایش داده است به گونه ای که به عنوان مثال، مسجد ابوذر غفاری در منطقه النویدرات (جنوب منامه پایتخت بحرین) از چهار روز پیش تاکنون در محاصره و تلاش می کند که این مسجد را به پارک تبدیل کند.

وی افزود: چنین اقدامی مغایر با اصول اسلام است و احساسات مردم را تحریک می کند؛ این در حالی است که ناظران داخلی و خارجی هم در قبال اقدامات غیراسلامی و غیرقانونی رژیم سکوت کرده اند.

السلمان در ادامه از تلاش برخی ها در بحرین برای ایجاد فتنه مذهبی خبر داد و گفت: مردم بحرین به هیچ وجه اجازه نخواهند داد که مسجد ابوذر غفاری به پارک تبدیل شود و ما از رژیم خواسته ایم که به اقدامات جنون آمیز خود پایان دهد.

عضو ارشد دیده بان حقوق بشر بحرین اعلام کرد: مردم مانع احداث پارک در محل مسجد ابوذر غفاری خواهند شد و ریاست اوقاف جعفری نیز به زودی بیانیه ای در این خصوص صادر خواهد کرد .

السلمان اظهار داشت: مسجد ابوذر غفاری بیش از 70 سال قدمت دارد و رژیم نمی تواند تاریخ این مسجد را نادیده بگیرد .

وی همچنین قتل حسن شحاته عالِم شیعی مصری به دست تکفیری ها را محکوم کرد و گفت: فطرت انسانی با چنین اقدام زشتی هیچگونه سازگاری ندارد.

عضو ارشد دیده بان حقوق بشر بحرین  خاطرنشان کرد: در بحرین نیز افرادی وابسته به رژیم از طریق تخریب مساجد به دنبال ایجاد فتنه مذهبی هستند، ولی مردم از مساجد چشم پوشی نخواهند کرد.

وزارت کشور بحرین پیش از این با محاصره کامل مسجد تخریب شده ابوذر، اقامه نماز در این مکان عبادی را ممنوع کردند.

وزارت دادگستری و امور اسلامی بحرین همچنین دستور تخریب دوباره مسجد ابوطالب در شهر حمد را به عنوان مقدمه ای برای انتقال این مسجد به جایی دور افتاده صادر کرده است.

وزارت دادگستری و امور اسلامی تهدید مشابهی را نیز درخصوص انتقال دو مسجد فدک الزهراء و امام عسگری (ع) به جاهای دور افتاده و متروک مطرح کرده است.

دولت بحرین این دو مسجد را در سه ماهه چهارم سال 2011 میلادی در راستای سیاست مجازات گروهی تخریب کرده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول