اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزارت کشور بحرین اقامه نماز در مسجد ابوذر را ممنوع کرد

وزارت کشور بحرین اقامه نماز در مسجد ابوذر در منطقه «النویدرات» را ممنوع کرد.

وزارت کشور بحرین اقامه نماز در مسجد ابوذر را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، وزارت کشور بحرین بعد از محاصره کامل مسجد تخریب شده ابوذر، اقامه نماز در این مکان عبادی را ممنوع کردند.

شیخ میثم السلمان مسئول بخش آزادیهای دینی دیده بان حقوق بشر بحرین گفت: نیروهای رژیم بحرین مسجد ابوذر را برای ممنوعیت اقامه نماز محاصره کردند که این امر تعرض دیگری به آزادیهای دینی به شمار می رود.

وی بعد از تهدید مراجع رسمی بحرین به سرپرستان مسجد ابوطالب، درخواستی فوری را برای هاینر بیلافیلد گزارشگر ویژه آزادیهای دینی در سازمان ملل فرستاد تا وارد عمل شود.

السلمان تاکید کرد: در این درخواست اشاره شده است که وزارت دادگستری و امور اسلامی بحرین دستور تخریب دوباره مسجد ابوطالب در شهر حمد را به عنوان مقدمه ای برای انتقال این مسجد به جایی دور افتاده صادر کرده است.

السلمان افزود: وزارت دادگستری و امور اسلامی تهدید مشابهی را نیز درخصوص انتقال دو مسجد فدک الزهراء و امام عسکری به جاهای دور افتاده و متروک مطرح کرده است.

وی تصریح کرد: دولت بحرین این دو مسجد را در سه ماهه چهارم سال 2011 میلادی در راستای سیاست مجازات گروهی تخریب کرده بود.

السلمان گفت: این تجاوزگری های رژیم بحرین بی توجهی به مفاد قانون اساسی و توصیه کمیته حقیقت یاب بسیونی و توصیه های شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو و شانه خالی گردن از تعهدات بین المللی دولت بحرین در زمینه حقوق بشر از جمله ادامه تعرض به آزادیهای دینی و عبادی است.

درهمین حال، شورای علمائی بحرین در یکی از شبکه های اجتماعی فراخوان داد و با اشاره به اینکه زمین مسجد ابوذر در معرض مصادره قرار دارد خواستار برگزاری نماز گسترده در محل این مسجد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول