اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نماینده مجلس شورای مصر در گفت‌و‌گو با فارس:

حمله به شیعیان روز سیاهی را در تاریخ مصر ثبت کرد

یکی از نمایندگان مجلس شورای مصر با اشاره به حمله اخیر تکفیری‌ها به شیعیان در روستایی در استان الجیزه مصر، آن را روز سیاه در تاریخ این کشور توصیف کرد.

حمله به شیعیان روز سیاهی را در تاریخ مصر ثبت کرد

«ناجی الشهابی» عضو مجلس شورای مصر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره،حمله وحشیانه علیه تعدادی از شیعیان در مصر را فاجعه دانسته و گفت: این اقدام روز سیاه در تاریخ مصر به شمار می آید.

وی تاکید کرد: نقشه صهیونیستی- آمریکایی مبنی بر شعله ور کردن زبانه های جنگ طایفه ای بین سنی و شیعی در سرزمین مصر، در حال تحقق است همانطور که آنان پیش از این سعی داشتند آتش این جنگ را بین مسلمانان و مسیحیان شعله ور سازند.

الشهابی تصریح کرد: نشانه های شعله ور کردن جنگ بین سنی و شیعی در مصر کاملا در این حادثه دردناک نمود یافته است زیرا  ضرب و شتم شهروندان مسلمان شیعه در برابر چشمان همه صورت گرفت بدون اینکه کسی برای جلوگیری از آن کاری کند آن هم در شرایطی که بر اساس تعالیم دینی ریختن خون مسلمان به دست مسلمان، حرام است.

وی همچنین تاکید کرد که دلیل اصلی موفقیت مزدوران خارجی و تحقق نقشه آمریکایی- صهیونیستی در مصر، در درجه نخست نبود قانون و دولت و نیز توسل به شیوه های ترس و تحریک است که همواره شعله ور کردن فتنه را به دنبال داشته است.

الشهابی با فراخواندن الازهر به مقابله با این فتنه گری اظهار داشت: باید شیو های تحریک آمیز و توسل به ضرب و شتم که به جنگ طایفه ای  دامن می زند کنار گذاشته شود؛ همانطور که در بیانیه الازهر به این موضوع به طور صریح و آشکار اشاره شده بود.

این در حالی است که تکفیری ها دو روز پیش با حمله به علامه شیخ حسن شحاته عالم بزرگ دینی شیعیان مصر او و سه تن از همراهانش را به شهادت رساندند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول