اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

دبیرکل شورای حقوق بشر مصر در گفت‌وگو با فارس:

هدف از حمله اخیر به شیعیان مصری، ایجاد بی‌ثباتی در کشور است

دبیرکل شورای حقوق بشر مصر و معاون وزیر خارجه پیشین این کشور با اشاره به حمله به تعدادی از شیعیان مصری، هدف آن را ایجاد هرج و مرج در این کشور و بخشی از توطئه بزرگ علیه آن دانست.

هدف از حمله اخیر به شیعیان مصری، ایجاد بی‌ثباتی در کشور است

عبدالله الأشعل دبیر کل شورای حقوق بشر مصر و معاون وزیر خارجه پیشین این کشور در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری فارس در قاهره اظهار داشت: حمله تاسف بار به تعدادی از شیعیان مصردر چارچوب توطئه بزرگ علیه مصر و مصری ها جا داشته و هدف از آن ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی در این کشور است.

وی گفت: این حمله که در اثر آن چهار نفر کشته شدند، حادثه ای عادی نبوده بلکه برنامه ریزی شده و بخشی از نقشه طراحی شده ای است که دست های زیادی در آن دخالت دارند.

الاشعل در توضیح این مطلب افزود: هدف از حمله مزبور، تنش آفرینی بین مصری ها و ارسال پیام های منفی به جامعه جهانی مبنی بر این است که مصر با هرج و مرج و مشکلات طایفه ای روبه رو است.

وی جامعه مصر و مسئولان این کشور را به مقابله فوری با افکار افراطی که درفواصل زمانی مختلف در مصر بروز می یابد، فراخوانده و تصریح کرد: این نخستین بار است که چنین اتفاقی در کشور رخ می دهد از همین رو باید عوامل آن را هر چه زودتر دستگیر کرد.

الأشعل همچنین با تاکید بر لزوم احترام به ادیان و اعتقادات و نیز آداب و رسوم مذهبی و رد سیاست افراطی و تحریک مذهبی گفت: همه باید بدانند که دین اسلام، دین تسامح است.

وی اظهار داشت: مصری ها هیچ گاه حامی فتنه انگیزی طایفه ای نبوده اند از همین رو مقابله با چنین پدیده شومی ضروری است.

این در حالی است که روز گذشته کشاورزان سنی مذهب مصری ، چهار مرد شیعه را به اتهام تلاش برای گسترش مذهب خود به قتل رساندند.

این چهار نفر که از اهالی روستایی در استان الجزیزه در نزدیکی قاهره پایتخت مصر بودند، قربانی جدیدترین موارد خشونت مذهبی در مصر شدند.

جنبش انقلابیون مسلمان» مصر با انتشار بیانیه ای حادثه روستای ابومسلم در الجزیزه را که کشته شدن یکی از رهبران شیعه و سه نفر از همراهانش راه به دنبال داشت، به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول