اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد:

محبوس شدن در آسانسور در صدر ماموریت‌های آتش‌نشانی مشهد قرار دارد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: محبوس شدن در آسانسور در صدر ماموریت‌های آتش‌نشانی مشهد در خرداد ماه 92 بوده است.

محبوس شدن در آسانسور در صدر ماموریت‌های آتش‌نشانی مشهد قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، حسن جعفری اظهار کرد: در ماه گذشته مرکز فرماندهی آتش‌نشانی 125، نجات‌گران و آتش‌نشانان را برای بیش از هزار مورد عملیات حریق و حادثه اعزام کرد که از این میان 569 مورد آتش‌سوزی و 462 مورد حادثه بوده است.

جعفری افزود: در میان آتش‌سوزی‌ها بیشترین علل وقوع حریق مربوط به آتش زدن توسط شخص یا اشخاص با 158 مورد، اتصال سیم برق با 58 مورد و نشت گازهای قابل اشتعال با 42 مورد بوده و بیشترین علت حادثه نیز محبوس شدن افراد در آسانسور با 136 مورد، مشاهده مار با 79 مورد و گیر کردن حلقه انگشتری و زیورآلات با 67 مورد گزارش شده است.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل گرما بیان کرد: همه روزه تعداد زیادی از تماس‌های دریافتی سامانه 125 ستاد فرماندهی این سازمان به دلیل مشاهده مارهای سمی و غیرسمی در خانه‌های مسکونی است.

جعفری گفت: وجود مار در خانه‌هایی که در سطح شهر قرار دارند، بسیار اندک و انگشت شمار است اما منازل مسکونی که در همجواری با زمین‌های بایر، زمین‌های کشاورزی و بافت‌های قدیمی قرار دارند بیشتر درگیر این حادثه می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از 333 مورد مشاهده مار و اطلاع آن به سامانه 125 در سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ماموران آتش‌نشانی برای عملیات 127 مورد حادثه مار نیز اعزام شده‌اند.

وی همچنین در ارتباط با هزینه‌های تحمیل شده بر سازمان آتش‌نشانی با وقوع هر حادثه و حریق تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی مشهد برای وقوع هر حادثه و امدادرسانی به آن بدون در نظر گرفتن ماموریت‌ها و عملیات‌های ویژه حداقل 150 هزار تومان و حداکثر 750 هزار تومان هزینه می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد با بیان اینکه این هزینه‌ها شامل نیروی انسانی، تجهیزات، استهلاک خودرو است افزود: به طور میانگین در کشور ما میزان حریق در شهرها نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد دارد که این میزان در شهر مشهد از سال 86 تا 91 تنها چهار درصد بوده و کاهش نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزایش آگاهی شهروندان از طریق اطلاع‌رسانی جراید و رسانه‌ها و همچنین آموزش چهره‌ به چهره را یکی از عوامل کاهش رشد حریق در شهر مشهد دانست و بیان کرد: در حال حاضر شهروندان نسبت به اقدامات و امداد آتش‌نشانی در بحث حوادث آگاهی بیشتری پیدا کرده‌اند و در کنار آن تجهیزات و توان نیروها در این بخش افزایش یافته است.

انتهای پیام/70001/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول