اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت:

رشت نیازمند 15 ایستگاه آتش‌نشانی است

شهردار رشت گفت: رشت با جمعیت حدود 750 هزار نفری نیازمند 15 ایستگاه آتش‌نشانی است.

رشت نیازمند 15 ایستگاه آتش‌نشانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی ثابت‌قدم عصر امروز در مراسم افتتاح ایستگاه شماره شش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی این شهر اظهار کرد: از یک سال پیش فعالیت‌هایی در راستای تمرکز زدایی در شهرداری رشت انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود فعالیت‌های شهرداری به طرف ستاد مرکزی هدایت نشود، افزود: این فعالیت‌ها به طرف نواحی و مناطق سوق داده می‌شود.

شهردار رشت، توسعه و توزیع متوازن امکانات و خدمات در مناطق مختلف شهر را از وظایف شهرداری دانست و تصریح کرد: با توزیع امکانات و خدمات در محدوده‌های شهر می‌توان از تمرکز زدایی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز شماره شش ایستگاه آتش‌نشانی در میدان گیل، خاطرنشان کرد: میدان گیل به نوعی مرکز شهر است و بسیاری از کارخانه‌ها و محدوده‌های منتهی به بافت شهر در این محدوده قابل مشاهده است.

ثابت‌قدم با تصریح بر اینکه ارائه خدمات در این محدوده مناسب با جمعیت ساکن نیست، اذعان کرد: راه‌اندازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در محدوده‌های شهر و تمرکززدایی از شهرداری مرکزی موجب افزایش خدمات شهری برای شهروندان می‌شود.

وی نیاز جمعیت حدود 750 هزار نفری رشت را به 15 ایستگاه آتش‌نشانی عنوان کرد و ادامه داد: اکنون هشت ایستگاه آتش‌نشانی در شهر رشت موجود است.

این مسئول اضافه کرد: به‌زودی تعداد این ایستگاه‌ها در محدوده‌های شهر رشت به 13 ایستگاه افزایش می‌یابد که در این صورت به شرایط مطلوب دست می‌یابیم.

به گفته وی، این ایستگاه‌ها در چهار محدوده شهر رشت از جمله محدوده بازار رشت افتتاح می‌شود.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت نیز در مراسم مذکور گفت: با افتتاح ایستگاه شماره شش، تعداد ایستگاه‌های این سازمان به هشت ایستگاه رسیده است.

علی مقصودی، درباره اهمیت ایستگاه‌های آتش‌نشانی تصریح کرد: بحث توسعه پایدار با در نظر گرفتن پارامتر‌های متنوع و مختلف به ویژه بخش ایمنی محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بحث پایداری توسعه را مد نظر قرار دهیم اذعان کرد: شهر رشت تاکنون توسعه داشته است و باید تلاش کنیم بحث پایداری توسعه شهر رشت و وضعیت موجود آن حفظ شود.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته که سازمان آتش‌نشانی 250 نفر پرسنل داشت ایستگاه‌ها افتتاح نشدند و امروز در حالی که 141 نفر پرسنل در این سازمان مشغول فعالیت هستند ایستگاه‌ها افتتاح می‌شوند.

وی با بیان اینکه در 60 درصد حریق‌ها نیاز به دو خودروی آتش‌نشانی است، متذکر شد: با توسعه دادن خودروها به تناسب حریق با مشکل مواجه نمی‌شویم.

انتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول