اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کوهنوردی آمل خبر داد

صعود کوهنوردان آملی به قله مرتفع ارجیس ترکیه

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آمل از صعود 13 کوهنورد آملی به قله مرتفع ارجیس ترکیه خبر داد.

صعود کوهنوردان آملی به قله مرتفع ارجیس ترکیه

قدرت‌الله رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در آمل اظهار داشت: گروه‌های مختلف کوهنوردی آقایان و بانوان این شهرستان به طور مستمر در بیشتر هفته‌ها دست به صعود قلل مرتفع داخلی و خارجی می‌زنند.

وی افزود: هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی این شهرستان به یکی از فعال‌ترین هیئت‌های ورزشی تبدیل شده است.

رجایی درباره آخرین صعود ورزشی کوهنوردی این شهرستان، تصریح کرد: گروه 13 نفره کوهنوردی این شهرستان در آخرین صعود خارج از کشور خود 20 خرداد ماه امسال به قله مرتفع ارجیس ترکیه صعود کردند.

وی با اعلام اینکه این قله مرتفع که یکی از بلندترین قلل ترکیه محسوب می‌شود و بیش از 4 هزار و 300 متر ارتفاع دارد، اذعان داشت: این گروه کوهنوردی دهم تیر ماه امسال به ایران باز می‌گردند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آمل با بیان اینکه کوهنوردان آملی این قله را در طی دو روز فتح کردند، عنوان کرد: سرپرست گروه کوهنوردی اعزامی از مازندران به ارجیس ترکیه، مهین خزایی نائب رئیس هیئت کوهنوردی آمل بوده است.

به گفته رجایی، فضای زیبا و جالب توجهی از طبیعت پس از صعود در قله ارجیس خودنمایی می‌کند که بهترین فصل صعود آن تابستان است.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آمل بیان داشت: فصل تابستان یکی از مهم‌ترین و مساعدترین فصل‌ها برای صعودهای ورزشی است که برای استفاده بهینه از آن برنامه‌های مدونی از سوی هیئت کوهنوردی این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت هیئت کوهنوردی آمل به سال‌های قبل پیروزی انقلاب اسلامی بازمی‌گردد، گفت: ما از باسابقه‌ترین هیئت ورزشی مازندران به حساب آمده و همچنین 44 گروه کوهنوردی در این شهرستان نیز زیر پوشش هیئت کوهنوردی فعالیت مستمر دارند که 39 گروه کوهنوردی آقایان و پنج گروه دیگر بانوان هستند.

انتهای پیام/86012/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول