اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی خبر داد

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های تعزیرات/ رسیدگی به 2755 پرونده در خراسان شمالی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی از کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های تعزیرات این استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون به پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان با میانگین 19 روزه رسیدگی و احکام صادر می‌شود.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های تعزیرات/ رسیدگی به 2755 پرونده در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدمحمدمهدی مهاجریان‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه این مدت رسیدگی به پرونده‌ها به نسبت میانگین کشوری پایین‌تر است، اظهار داشت: امسال بنا داشتیم تا زمان رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات به طور میانگین به 15 روز کاهش یابد.

وی، تحقق این برنامه را در گرو همکاری دستگاه‌ها به ویژه نیروی انتظامی و ابلاغ احکام عنوان کرد.

مهاجریان‌مقدم همچنین اجرای احکام مربوط به پرونده‌های تعزیرات حکومتی استان را 20 روزه عنوان کرد و گفت: البته این امکان وجود داشته تا اجرای حکم پرونده‌ها نیز به 15 روز کاهش یابد.

وی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای احکام را در جلوگیری از تخلفات بسیار حائز اهمیت و تأثیرگذار خواند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم‌اکنون هیچ پرونده مانده مربوط به سنوات قبل از سال 90 در تعزیرات حکومتی استان وجود ندارد، گفت: صرفاً 301 فقره پرونده در تعزیرات خراسان شمالی مربوط به سال گذشته بوده که این تعداد پرونده نیز در حال رسیدگی و صدور حکم قرار دارد.

وی همچنین شمار پرونده‌های وارده به دادگستری خراسان شمالی طی امسال را دو هزار و 755 فقره پرونده عنوان کرد و اذعان داشت: از این تعداد 2 هزار و 629 پرونده مربوط به کالا و خدمات، 124 پرونده مربوط به تخلفات بهداشتی درمانی و دامپزشکی و صرفاً سه مورد مربوط به قاچاق کالا و ارز بوده که مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مهاجریان‌مقدم متذکر شد: 804 مورد از این پرونده‌ها مربوط به گران‌فروشی، 922 مورد مربوط به عدم درج قیمت، 477 مورد مربوط به عدم صدور فاکتور، 30 مورد عرضه خارج از شبکه، 60 پرونده کم فروشی، 50 مورد تداخل در صنوف بوده است.

وی همچنین عدم رعایت نکات بهداشتی با 83 پرونده، حمل و نقل و انتقال کالای قاچاق 31 مورد را از جمله موضوعات پرونده‌های رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان طی سه ماه نخست امسال عنوان کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی اظهار کرد: متخلفان در مجموع به هشت میلیارد و 76 میلیون و 430 هزار و 84 ریال جریمه محکوم شدند.

وی از کاهش 6 درصدی پرونده‌های رسیدگی شده طی امسال در مقایسه با سال قبل هم خبر داد و گفت: پارسال 2 هزار و 949 پرونده در شعبات تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

مهاجریان‌مقدم با اشاره به آغاز اجرای طرح تابستانی تعزیرات حکومتی خراسان شمالی برای کنترل بازار هم‌زمان با سفرهای تابستانی تصریح کرد: این طرح با مشارکت برخی از دستگاه‌ها در سطح استان به اجرا در آمده است.

وی اظهار کرد: افزون بر این در طول سال نیز نظارت‌های ویژه‌ای در قالب طرح‌های مختلف مثل رمضان، بازگشایی مدارس، سال جدید به اجرا درآمده که نظارت بر بازار در این ایام تشدید می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی همچنین به اجرای طرح‌های مشترک با استاندارد از جمله جمع آوری طلاهای قاچاق و غیر استاندارد، طرح استاندارد کردن دستگاه‌های توزین اشاره و گفت: همچنین از دو هفته گذشته طرح نظارتی یونولیت‌های ساختمانی با همکاری دو دستگاه در استان به اجرا در آمده که در این زمینه 6 پرونده تشکیل شد.

به گفته وی، در این راستا دو واحد تولیدی و چهار واحد فروشنده با تشکیل پرونده به جریمه محکوم شدند.

مهاجریان‌مقدم همچنین افزایش جرائم تخلفات صنفی را مورد اشاره قرار داد و افزود: بر اساس ابلاغیه جدید 68 درصد به میزان جرائم واحدهای صنفی افزوده شده است.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه اگر در تخلف عدم درج قیمت پیش از این واحد صنفی به 400 هزار ریال محکوم می‌شد، اکنون این میزان جریمه به 680 هزار ریال افزایش یافته است، از این رو به واحدهای صنفی توصیه می‌شود تا به مقررات صنفی و سود قانونی در فروش اجناس توجه کنند.

انتهای پیام/63002/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول