اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس‌مجلس و وزیر فرهنگ و ارشاد

همایش نکوداشت آیت‌الله زنجانی در مشهد برگزار می‌شود

با حضور رئیس مجلس و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش نکوداشت آیت‌الله سیدعزالدین حسینی زنجانی پنجشنبه؛ ششم تیر ماه در مشهد برگزار می‌شود.

همایش نکوداشت آیت‌الله زنجانی در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدعلی حسینی، سخنگوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار کرد: همایش نکوداشت آیت‌الله سیدعزالدین حسینی زنجانی ششم تیرماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و امام جمعه مشهد در سالن همایش‌های صدا و سیمای خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام محمدمهدی مسعودی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن رمضانی از شاگردان مبرز و ارزشمند فقیه حکیم آیت‌الله زنجانی (ره) و حجت‌‌الاسلام محمد انتظام، محقق و مولف در حوزه فقه و اصول فلسفه اسلامی از دیگر سخنرانان این مراسم هستند.

سخنگوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی افزود: در این مراسم نکوداشت از دو محصول فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، یادنامه استاد حکیم شامل مقالات علمی و فرهیختگان حوزه و دانشگاه در 400 صفحه و نرم‌افزار چند رسانه‌ای با هدف معرفی اندیشه و آرای علمی و شخصیت سلوک معنوی استاد فقاهت و حکمت آیت‌الله العظمی زنجانی (ره) رونمایی می‌شود.

حسینی با اشاره به شخصیت آیت‌الله زنجانی، اظهار کرد: آیت‌الله زنجانی مصداق بارز مجاهد، حکیم و شخصیت روشنفکر و مردم‌دار و الگوی تمام‌عیار رهپویان راه علوم و معارف اهل بیت (ع) بود.

سخنگوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی یادآور شد: آیت‌الله زنجانی به عنوان یکی از محبوب‌ترین شاگردان حضرت امام خمینی (ره) در سال 1342 به صف مخالفان حکومت پهلوی پیوست و بازداشت شد.

وی ادامه داد: این شخصیت بزرگوار پس از آزادی از زندان در سال 1350 و در پی ایراد سخنرانی افشاگرانه علیه دستگاه طاغوت، دستگیر و مجبور به ترک زنجان شد و تبعید به مشهد شد.

حسینی ادامه داد: دوران تبعید ایشان در مشهد تا پیروزی انقلاب به طول انجامید و تا پایان عمر نیز در مشهد مشغول به تربیت دانش پژوهان حوزه شد.

وی با اشاره به آثار و تالیفات این فقیه، گفت: دروس عرفانی، شرح خطبه حضرت زهرا (س)، راه رستگاری در اخلاق، تصوف و شرح نهج‌البلاغه از آثار ارزشمند به جا مانده از آیت‌الله زنجانی است.

انتهای پیام/70006/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول