اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

طالبان پاکستان مسئولیت حمله به گردشگران خارجی را پذیرفت

گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» مسئولیت حمله به گردشگران خارجی در منطقه «گیلگت» را پذیرفت.

طالبان پاکستان مسئولیت حمله به گردشگران خارجی را پذیرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، «احسان‌ الله احسان» سخنگوی طالبان پاکستان مسئولیت حمله 2 روز پیش به 9 گردشگر خارجی در منطقه گیلگت این کشور را پذیرفت.

وی عنوان کرد: گروهی به نام «حفصه» که از شاخه‌های طالبان پاکستان بوده و در منطقه گیلگت مستقر است با موفقیت این عملیات را طراحی و اجرا کرد.

ساعات اولیه یکشنبه گذشته، شبه‌نظامیان با حمله به یک گروه از کوهنوردان خارجی در منطقه توریستی گیلگت پاکستان، 10 نفر از جمله یک پاکستانی و 9 گردشگر خارجی را به قتل رساندند.

طبق این گزارش، 3 نفر از این افراد اهل چین، 5 نفر اهل اوکراین و یک نفر نیز روسی بوده است.

با این حال، «مهدی شاه» سر وزیر گیلگت و بلتستان و «علی‌شیر» فرمانده پلیس گیلگت معتقدند که طالبان به تنهایی تصمیم به انجام این عملیات نگرفتند و عوامل خارجی که از گسترش روابط چین و پاکستان نگران هستند طالبان را وادار به این اقدام کرده‌اند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد به تازگی چین فعالیت‌های خود را در منطقه گیلگت و بلتستان که هم‌مرز با این کشور است افزایش داده و حتی نیروهای نظامی چین نیز با همکاری پاکستان در نقاط مرزی مستقر شده‌اند.

ساخت جاده، خط‌آهن، پل و همچنین وصل تمام این مسیرهای ارتباطی به «بندر گوادر» واقع در ایالت «بلوچستان» پاکستان جزو پروژه‌های بلند مدت چین در منطقه گیلگت و بلتستان است که منافع زیادی برای اسلام‌آباد و پکن به همراه دارد.

در همین حال، سر وزیر گیلگت و بلتستان با ابراز نارضایتی از کمبود نیروهای امنیتی، از ارتش خواست برای حفظ منافع ملی کشور نیروهای خود را در این منطقه مستقر کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول