اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سودان کشورهای همسایه را به مشارکت در گفت‌وگوها برای حل قضیه دارفور دعوت کرد

معاون رئیس‌جمهور سودان تاکید کرد با هیئت مشترک سازمان ملل و اتحادیه آفریقا(یونامید) درباره گفت‌وگو برای حل اختلاف طرف‌های درگیر در دارفور به توافق رسیده و از کشورهای همسایه نیز می‌خواهد در این گفت‌وگوها شرکت کنند.

سودان کشورهای همسایه را به مشارکت در گفت‌وگوها برای حل قضیه دارفور دعوت کرد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، عبدالرحمن الصادق المهدی، معاون رئیس جمهور سودان دیروز چهارشنبه در خارطوم با  محمد بن شمباس، نماینده ویژه هیئت نیروهای مشترک سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در دارفور موسوم به یونامید درباره قضیه دارفور و راه‌های نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های مناقشه برای ایجاد صلح فراگیر در این منطقه گفت‌وگو کرد.

المهدی در اظهاراتی پس از این دیدار تاکید کرد: موضع راهبردی حل این قضیه آتش بس و ایجاد گفت‌وگو برای دستیابی به راه حلی است که همه طرف‌ها را راضی کند.

وی افزود: بن شمباس نیز برخی پیشنهادت برای حل قضیه دارفور از جمله گفت‌وگو با گروه‌های شورشی از جمله شورشیان ائتلاف جبهه انقلابی و بزرگان دارفور را مطرح کرد.

معاون رئیس جمهور سودان نیز موافقت خود را با این پیشنهادات اعلام کرد و گفت: توافق شد که همه مسائل با یکدیگر مورد بررسی قرار گیرد.

وی از کشورهای همسایه سودان نیز خواست در گفت‌وگوها برای حل قضیه دارفور و برقراری صلح و ثبات در این منطقه مشارکت کنند.

دولت سودان بارها اعلام کرده است که تعدادی از شورشیان دارفور از کشورهای همسایه از جمله چاد وارد این منطقه می‌شوند و ائتلاف شورشیان جبهه انقلابی نیز از سوی سودان جنوبی حمایت می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول