اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جدیدترین اخبار از درگیری‌های صیدا

تلاش گروه‌های مقاومت فلسطینی برای وارد نشدن آوارگان در ناآرامی‌های لبنان

همزمان با تلاش برخی کشورهای منطقه برای وارد کردن فلسطینی‌ها در ناآرامی‌های صیدا، رئیس تشکلات خودگردان تاکید کرد مخالف هرگونه تلاش برای بی‌ثباتی در لبنان است.

تلاش گروه‌های مقاومت فلسطینی برای وارد نشدن آوارگان در ناآرامی‌های لبنان

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان به المیادین خبر داد که این تشکیلات به سفیر فلسطین در بیروت تاکید کرده که از ثبات داخلی در لبنان حمایت کند.

عباس از سفیر فلسطین خواسته تا اجازه استفاده از سلاح تحت هیچ شرایطی را ندهد.

وی تصریح کرد که به طور شخصی تحولات جاری در لبنان را زیر نظر دارد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که صیدا در جنوب لبنان از عصر دیروز شاهد ناآرامی‌هایی بود که توسط گروهی از طرفداران شیخ احمد الاسیر سلفی مورد حمایت عربستان و قطر ایجاد شد.

این درگیری با هدایت برخی طرف‌ها به اردوگاه آوارگان عین الحلوه که 300 هزار فلسطینی در آنجا زندگی می‌کنند، نیز سرایت کرده و سلفی‌های مورد حمایت غرب و برخی کشورهای عربی تلاش دارند تا پای فلسطینی‌ها را به درگیری‌های طایفه‌ای در لبنان بکشانند.

این درحالی است که گروه‌های مقاومت فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه تلاش کردند تا مانع از هرگونه دخالت آوارگان در این درگیری‌ها شوند.

پیش از این نیز برخی سرویس های اطلاعاتی منطقه با کمک کشورهای غربی، اردوگاه آوارگان فلسطینی در نهر البارود را به آشوب کشانده بودند.

کارشناسان براین باورند که گروهک‌های مسلح ساخته شده توسط دستگاه‌های اطلاعاتی عربی و غربی تلاش دارند شهر صیدا که به نوعی پایتخت جنوبی لبنان به حساب می‌آید را همانند شهر طرابلس در شمال این کشور به عرصه ناآرامی تبدیل کنند؛ این استراتژی در راستای مشغول کردن مقاومت به تحولات داخلی برای آزادی عمل تروریست‌ها در داخل سوریه است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول