اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش رهبران سیاسی برای آرام کردن اوضاع در صیدا/ کشته شدن ۱۵نیروی ارتشی+فیلم

درگیری‌ها در شهر صیدا در جنوب لبنان در حالی ادامه دارد که ۱۵ نفر از نیروهای ارتش تاکنون کشته شده و ده‌ها تن نیز زخمی شده‌اند.

تلاش رهبران سیاسی برای آرام کردن اوضاع در صیدا/ کشته شدن ۱۵نیروی ارتشی+فیلم

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس، شهر صیدا در جنوب لبنان بار دیگر در پی اقدامات تروریستی-طایفه گرایانه احمد الاسیر و طرفدارانش شاهد ناآرامی بود.

بنابر گزارش رسانه‌های منطقه، دیروز چندین نفر از نیروهای الاسیر_مفتی سلفی مورد حمایت قطر و عربستان_ به سوی نیروهای ارتش تیراندازی کردند که در این تیراندازی‌ دستکم 15نفر(بنا بر گزارش منابع امنیتی المنار لبنان) کشته شده‌اند.

شبکه المیادین لبنان در این باره گزارش داد، نیروهای الاسیر به یک ایست بازرسی ارتش حمله کردند و تعدادی از نیروهای ارتش در این حمله کشته و زخمی شدند.

پس از این حمله، افراد مسلح از آپارتمان‌های محله «عبرا» به نیروهای ارتش تیراندازی کردند و صدای انفجار گلوله‌های‌سنگین و شلیک آر.پی.چی در فضای شهر پیچید.

خبرنگار این شبکه تصریح کرد که نیروهای الاسیر از مردم غیر نظامی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند تا ارتش پیش روی نکند و درگیری شدیدی بین ارتش با شبه نظامیان طرفدارا الاسیر در اطراف مسجد بلال بالرباح صیدا در جریان است.

همچنین درگیری‌هایی نیز بین افراد شبه نظامی با نیروهای ارتش در اطراف اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» در جریان است و نیروهای گروهک‌های موسوم به «جندی الشام» و «فتح الاسلام» به سوی نیروهای لبنانی تیراندازی می‌کنند.

المنار هم گزارش داده که تعداد کشته‌های ارتش لبنان به 15 نفر رسیده است و ده‌ها تن دیگر در این درگیری زخمی شده‌اند.

المنار تاکید دارد که سه نفر از کشته شده‌ها از افسران ارتش لبنان هستند.

 

بنابراین گزارش، نیروهای ارتش در حال ورود به صیدا برای مقابله با شبه نظامیان هستند.

همزمان نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان ضمن محکوم کردن تجاوز امروز به ارتش لبنان تاکید کرد که ارتش نقطه امن لبنان و تمامی لبنانی‌ها بویژه در شرایط سخت کنونی لبنان است و هر تجاوز علیه آن محکوم است.

«تمام سلام» مأمور تشکیل کابینه در لبنان نیز بعد از ناآرامی‌های اخیر در شهر صیدا و فتنه انگیزی‌های جدید جریان هوادار شیخ احمد الاسیر تماس‌هایی را با میشل سلیمان رئیس جمهور و نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور و فواد سنیوره و بهیة الحریری نمایندگان مجلس و مروان شربل وزیر امور داخلی و جان قهوه چی فرمانده ارتش برقرار کرد.

وی از تمامی گروه‌های سیاسی خواست تا با پشتیبانی ارتش و نیروهای امنیتی به درگیری‌های ایجاد شده اخیر که بدون استثنا به باری بر دوش همه لبنانی‌ها تبدیل شده، پایان دهند.

ارتش لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از اتفاقات دیروز علیه نیروهای ارتش نوشت: ارتش دیگر در برابر تجاوزهای نظامی و سیاسی علیه خود سکوت نمی‌کند.

کارشناسان براین باورند که گروهک‌های مسلح ساخته شده توسط دستگاه‌های اطلاعاتی عربی و غربی تلاش دارند شهر صیدا که به نوعی پایتخت جنوبی لبنان به حساب می‌آید را همانند شهر طرابلس در شمال این کشور به عرصه ناآرامی تبدیل کنند؛ این استراتژی در راستای مشغول کردن مقاومت به تحولات داخلی برای آزادی عمل تروریست‌ها در داخل سوریه است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول