اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

خانواده پایگاه ترویج فرهنگ مهدویت شود

امام جمعه نکا گفت: خانواده باید بستر و پایگاه ترویج فرهنگ مهدویت باشد و در این رابطه آحاد جامعه باید وارد عمل شوند.

خانواده پایگاه ترویج فرهنگ مهدویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی بعدازظهر امروز در مراسم میلاد با سعادت امام زمان (عج) اظهار داشت: ترویج فرهنگ مهدویت، از ضروریات مهم خانواده‌ها است که باید مورد توجه قرار گرفته و با گسترش در خانواده، جامعه مهدوی داشته باشیم.

وی بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی، آگاه‌سازی و پرورش افراد توانمند، فرهنگ مهدویت در جامعه را بیش از گذشته ترویج کنیم تا شرایط ظهور برای حضرت حجت (عج) فراهم شود.

امام جمعه نکا با بیان اینکه انتقال فرهنگ انتظار به نسل جوان به معنای آشنا کردن آنان با وضعیت مطلوب جامعه بشری از دیدگاه کتاب آسمانی مسلمانان است، خاطرنشان کرد: بعد از شناساندن فرهنگ مهدوی به جامعه باید نحوه شناساندن این فرهنگ به دیگر جوامع نیز در دستور کار ما قرار گیرد.

محمدی‌لایینی یادآور شد: اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ مهدوی، جامعه از هر ‌خطر و فتنه‌ای دور می‌کند و امروز آحاد جامعه اسلامی باید برای نهادینه کردن این فرهنگ اصیل تلاش کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های منتظران مهدی (عج) اذعان داشت: کسب معرفت نسبت به حضرت مهدی (عج)، تمسک به ریسمان ولایت و اهل بیت (ع)، تهذیب نفس و اصلاح فردی، امر به معروف و نهی از منکر، انتظار فرج، محبت و دلبستگی به حضرت مهدی (عج)، دعا برای تعجیل در فرج امام عصر (عج)، صدقه دادن به قصد سلامتی امام عصر (عج) و یاد فراوان امام عصر (عج) از شاخصه‌های منتظران واقعی امام زمان (عج) است.

محمدی‌‌لایینی در ادامه با تأکید بر حفظ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، متذکر شد: خانواده‌ها باید برای نهادینه کردن فرهنگ مهدوی در بین اعضای خانواده و سپس در جامعه تلاش کنند.

وی افزود: کشورهای غربی به اسم آزادی، بی‌بند و باری و فساد را در جامعه ترویج می‌کنند و این حربه را برای مقابله با کشورهای اسلامی از جمله ایران در دستور کار خود قرار داده‌اند.

امام جمعه نکا ادامه داد: عدم رعایت حجاب و عفاف زیبنده مردم ما در جامعه اسلامی نیست و همه ما باید در این راستا روشنگری کرده و جامعه را به سوی خیرات و مبرات و دوری از گناه و زمینه‌سازی برای ظهور حجت مهیا کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: حجاب و عفاف در همه ادیان سفارش و رعایت شده است و خانواده‌ها باید با نهادینه کردن این فرهنگ در خانواده جامعه را انحطاط نجات دهند.

انتهای پیام/86002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول