اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با میزبانی مسابقات شطرنج آسیا

استعدادهای شطرنج مازندران به رخ قاره پهناور کشیده شد

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: استعدادهای شطرنج مازندران با میزبانی مسابقات شطرنج آسیا به رخ قاره پهناور کشیده شد.

استعدادهای شطرنج مازندران به رخ قاره پهناور کشیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران، احمد سعادتمند در جمع خبرنگاران گفت: برای دریافت میزبانی مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی آسیا از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران رایزنی‌هایی با کامبوزیا، رئیس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

وی گفت: سرانجام موفق شدیم این میزبانی را برای جامعه ورزش مازندران به ارمغان آوریم.

سعادتمند تصریح کرد: ستاد برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی آسیا با حضور کارشناسان ورزشی اداره‌کل و هیئت شطرنج استان راه‌اندازی شد و از تمام ظرفیت‌های موجود در برگزاری مطلوب این مسابقات به کار گرفته شد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی آسیایی در استان، انگیزه شطرنج‌بازان رده‌های مختلف سنی مازندران را افزایش می‌دهد و این میزبانی سبب شکوفاتر شدن ورزش شطرنج استان می‌شود.

وی با اشاره به حضور 15 کشور خارجی در این دوره از رقابت‌ها اظهار داشت: شطرنج مازندران دارای ظرفیت بالایی است که باید با برگزاری مسابقات بین‌المللی به آن به صورت جدی پرداخته شود.

سعادت‌مند به 9 مدال کسب شده توسط تیم ملی ایران اشاره کرد و اذعان داشت: در دو روز اول این مسابقات از مجموع 9 مدال کسب شده تیم ملی چهار مدال، یک طلا و یک نقره و دو برنز توسط شطرنج‌بازان مازندرانی کسب شده ‌است.

به گزارش فارس، پانزدهمین دوره مسابقات شطرنج رده‌های سنی زیر شش تا زیر 18 سال قهرمانی آسیا با حضور 270 شطرنج باز دختر و پسر از 16 کشور ایران، هند، ترکمنستان، فیلیپین، ویتنام، امارات، ازبکستان، چین، مغولستان، سوریه، تاجیکستان، سری‌لانکا، ماکائو، عراق، قزاقستان و قرقیزستان به میزبانی مازندران در مجتمع ورزشی آموزشی نفت محمودآباد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2296/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول