اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نجیب میقاتی: حمله به ارتش محکوم است/ همه باید کنار ارتش باشند

نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان با تاکید بر اینکه همه باید در این شرایط حساس به دور ارتش لبنان جمع شوند، هر اقدام نظامی علیه ارتش را محکوم کرد.

نجیب میقاتی: حمله به ارتش محکوم است/ همه باید کنار ارتش باشند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از النشره، نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان ضمن محکوم کردن تجاوز امروز به ارتش لبنان تاکید کرد که ارتش نقطه امن لبنان وتمامی لبنانی‌ها بویژه در شرایط سخت کنونی لبنان است و هر تجاوز علیه آن محکوم است.

وی خواستار تعامل با حکمت و درایت از سوی همه شد و گفت که نباید مواضع انفعالی در این راستا اتخاذ شود، چرا که این اقدامات به نفع بررسی‌ مطلوب روند اوضاع در این شرایط دقیق و حساس نیست.

میقاتی امروز بعد از حوادث صیدا تماس‌هایی را با برخی شخصیت‌های لبنانی از جمله میشل سلیمان رئیس جمهور و مروان شربل وزیر امور داخلی و ژنرال جان قهوه چی فرمانده ارتش لبنان برقرار کرد و تماسی را نیز از فواد سنیوره و سایر شخصیت‌های فعال صیدا دریافت کرد.

ساعتی پیش درگیری‌هایی بین نیروهای ویژه ارتش لبنان و یک گروه از جماعت الاسیر در منطقه مجدلیون روی داد که در جریان آن 4 نیروی ارتش لبنان به ضرب گلوله عناصر جماعت الاسیر کشته و سه نفر زخمی شدند.

‌فرماندهی ارتش لبنان در پی درگیری‌های شهر صیدا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تعدادی از عناصر ارتش لبنان با فریبکاری کشته و زخمی شدند. مایه تاسف آنجاست که این افراد به دست عناصر دشمن کشته نشدند، بلکه به دست یک گروه لبنانی در قلب شهر صیدا کشته شدند که به روی ارتش آتش گشوده بود.

این بیانیه تاکید می‌کند که ارتش از ماهها پیش به دنبال دور کردن لبنان از حوادث سوریه است و به مطالبات سیاسی در راستای ضرورت سرکوب گروه های وابسته به شیخ احمد الاسیر واکنش نشان نداده است؛ چرا که به دنبال مهار فتنه است. این بیانیه می افزاید که در مورد تجاوزهای سیاسی و نظامی سکوت نمی‌کند و مأموریت خود را در سرکوب فتنه در صیدا و دیگر مناطق لبنان ادامه می‌دهد و با دستان آهنین روی دست کسانی که خون ارتشی‌ها را می ریزند، می زند و به کسانی که بر اقدامات این افراد سرپوش‌های سیاسی و تبلیغاتی می‌گذارند نیز پاسخ خواهند داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول