اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تمام سلام: باید به ارتش برای پایان دادن به درگیری‌ها کمک کرد

مأمور تشکیل کابینه لبنان تاکید کرد که باید از ارتش و نیروهای امنیتی برای پایان دادن به درگیری‌ها و ناآرامی‌های لبنان پشتیبانی کرد.

تمام سلام: باید به ارتش برای پایان دادن به درگیری‌ها کمک کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از النشره، تمام سلام مأمور تشکیل کابینه در لبنان بعد از ناآرامی‌های اخیر در شهر صیدا و فتنه انگیزی‌های جدید جریان هوادار شیخ احمد الاسیر تماس‌هایی را با میشل سلیمان رئیس جمهور و نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور و فواد سنیوره و بهیة الحریری نمایندگان مجلس و مروان شربل وزیر امور داخلی و جان قهوه چی فرمانده ارتش برقرار کرد.

وی در این تماس‌ها تازه‌ترین تحولات امنیتی در کشور و ناآرامی‌های اخیر در منطقه صیدا، عبرا و المجدلیون را با آن‌ها بررسی کرده و از جزئیات اتفاقات مربوط به کشته شدن افسران و عناصر ارتش لبنان در این درگیری‌ها مطلع شد.

سلام همچنین بر ضرورت اقدام ارتش و نیروهای امنیتی لبنان برای بررسی اوضاع کنونی در سریع‌ترین زمان ممکن و بازداشت عاملان این اقدامات و پایان دادن به حالت آماده باش مسلحانه در این شهرها که امنیت شهروندان را تهدید می‌کند و صلح داخلی را به مخاطره می‌اندازد، تاکید کرد.

وی از تمامی گروه‌های سیاسی خواست تا با پشتیبانی ارتش و نیروهای امنیتی برخاسته تا به درگیری‌های ایجاد شده اخیر که بدون استثنا به باری بر دوش همه لبنانی‌ها تبدیل شده، پایان دهند.

ساعتی پیش درگیری‌هایی بین نیروهای ویژه ارتش لبنان و یک گروه از جماعت الاسیر در منطقه مجدلیون روی داد که در جریان آن 4 نیروی ارتش لبنان به ضرب گلوله عناصر جماعت الاسیر کشته و سه نفر زخمی شدند.

‌فرماندهی ارتش لبنان نیز در پی درگیری‌های شهر صیدا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تعدادی از عناصر ارتش لبنان با فریبکاری کشته و زخمی شدند. مایه تاسف آنجاست که این افراد به دست عناصر دشمن کشته نشدند، بلکه به دست یک گروه لبنانی در قلب شهر صیدا کشته شدند که به روی ارتش آتش گشوده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول