اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مرکزی مردمی حجت‌الاسلام روحانی در استان فارس:

حامیان عارف به روحانی رای ندادند

رئیس ستاد مرکزی مردمی حسن روحانی در استان فارس با بیان این که اطلاع موثق داریم که حامیان عارف و در مجموع اصلاح‌طلبان به دکتر روحانی رای نداده‌اند، گفت: روحانی با رای اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات نشد.

حامیان عارف به روحانی رای ندادند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر ستاد مردمی دکتر روحانی در فارس، محمد مرزوقی اظهار داشت: بخش بسیاری از آرای روحانی، آرایی بود که اصولگرایان به وی داده‌اند.

موازی کاری در استان فارس

وی با اشاره به نزدیکی و دوستی خود با برادر رئیس جمهور منتخب گفت: من در 27 فروردین سال 92 از سوی دکتر روحانی به عنوان رئیس شورای هماهنگی ستاد حسن روحانی در فارس انتخاب شدم و در 15 اردیبهشت امسال نیز به عنوان رئیس ستاد مرکزی دکتر روحانی در استان فارس از وی حکم دریافت کردم.

رئیس ستاد مرکزی مردمی حسن روحانی در فارس ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که سبد رای دکتر روحانی، از آرای اصولگرایان تشکیل شده بود و اصلاح‌طلبان در این پیروزی سهم چندانی نداشتند.

مزروقی استفاده از مدیران دولت‌های سازندگی و اصلاحات را کار اشتباه و غیرکارشناسی توصیف کرد و ادامه داد: روحانی نمی‌تواند از مدیران دولت هاشمی و خاتمی استفاده کند.

به اعتقاد وی استفاده روحانی از این مدیران حاصلی جز پیر و ناکارآمد شدن دولت ارمغان دیگری برای وی به دنبال ندارد.

مزروقی در عین حال بر امکان استفاده روحانی از مدیران دولت احمدی‌نژاد تاکید کرد و افزود: مجمع نمایندگان فارس نیز از چنان ظرفیتی برخوردار است که می‌تواند از میان این نمایندگان چند وزیر را به دولت حسن روحانی معرفی کرد.

وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، علوم تحقیقات و فناوری، وزارت دفاع، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان از جمله وزراتخانه‌هایی بود که مرزوقی به آنها اشاره کرد و گفت: ما در استان فارس افرادی را داریم که می‌توانند به عنوان وزیر در این وزارتخانه‌ها انجام وظیفه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در میان نمایندگان فارس در مجلس دو نفر را برای تصدی پست‌های وزارت اقتصاد و دادگستری در نظر گرفته‌ایم، البته گزینه‌های قوی بین نمایندگان فارس و کل نمایندگان حاضر در مجلس برای تصدی پست‌های مختلف وجود دارد.

مرزوقی از ارائه لیست وزرای پیشنهادی به دکتر روحانی از سوی ستاد تحت مدیریت خود خبر داد و افزود: ما نسبت به انتخاب اعضای کابینه حساسیم و اخبار پیرامون این موضوع را رصد می‌کنیم.

تشکیل دفتر ارتباطات مردمی

رئیس ستاد مرکزی مردمی دکتر روحانی در استان فارس از تشکیل دفتر ارتباطات مردمی با رئیس جمهور در فارس و شیراز  خبر داد و ابراز داشت: این دفتر با هدف ایجاد زمینه‌ای برای دریافت نظرات و پیشنهادها و طرح‌های مردم به ویژه علما، روحانیون، نخبگان علمی و اجرایی در سطح فارس و بستری برای تسهیل ارتباط با رئیس‌ جمهور منتخب، راه‌اندازی می‌شود.

مرزوقی تصریح کرد: البته تا زمان برگزاری مراسم رسمی تحلیف و تنفیذ حکم ریاست ‌جمهوری، قصد نداریم تابلو این دفاتر را بالا ببریم تا از هرگونه موازی‌کاری، جلوگیری شود.

مرزوقی در مورد گزینه‌های مورد نظر برای تصدی سمت استانداری فارس نیز گفت: فارس یک استان بسیار استراتژیک و حساس است، از این‌رو گمان می‌کنم یکی از آخرین استان‌ها باشد که استاندار آن مشخص می‌شود.

وی در عین‌حال که احتمال ماندن استاندار فعلی فارس در این پست را دور از انتظار دانست، گفت: ما 10 شاخص را برای تعیین مدیران پیشنهادی مشخص کرده‌ایم که براساس این شاخص‌ها، افراد انتخاب و پیشنهاد می‌شوند.

مرزوقی بیان کرد: در نظر داشتن یک گزینه برای پست‌های مختلف دلیل بر حضور فرد مورد نظر در آن پست نیست و این تنها پیشنهاد است نه تحمیل افراد به دولت، تلاش نیز این بوده که در پیچیدن نسخه برای استان فارس، تمام مجموعه‌های سیاسی دخیل باشند و نظر بدهند، چراکه توانمندی برای ما بیش از هر چیز اهمیت دارد.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول