اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبکا: مخالفان دولت سوریه تسلیحات شیمیایی در اختیار دارند

یک پایگاه صهیونیستی نزدیک به محافل اطلاعاتی اسرائیل گزارش داد مخالفان دولت سوریه مواد لازم برای ساخت تسلیحات شیمیایی را در اختیار دارند.

دبکا: مخالفان دولت سوریه تسلیحات شیمیایی در اختیار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه «گلوبال ریسرچ»، پایگاه صهیونیستی «دبکا فایل» اخیرا در گزارشی به نقل از محافل اطلاعاتی نوشته است که مخالفان دولت سوریه مواد لازم برای ساخت تسلیحات شیمیایی را در اختیار دارند. این موضوع اولین بار پس از کشف این مواد در ترکیه آشکار شده است.

دبکا در این مورد نوشته است: پلیس ترکیه در جریان عملیات‌هایی که روز جمعه در استانبول و شهرهای جنوبی ترکیه داشته، 12 عنصر مرتبط با القاعده و گروه تروریستی النصره را بازداشت کرده است.  در بین وسایلی که همراه این افراد بوده، چهار و نیم پوند گاز اعصاب «سارین»، اسلحه‌های کمری، نارنجک، مهمات و اسنادی که جهت بمبگذاری در شهر «عدانا» تهیه شده بود، کشف شده است.

دبکا در گزارش خود همچنین به ارسال سلاح از سوی اروپا، آمریکا و ناتو به سوریه پرده برداشته و نوشته است: منابع اطلاعاتی می‌گویند ناتو و گروهی از دولت‌های اروپایی به خصوص بریتانیا اخیرا ارسال سلاح‌های سنگین برای مخالفان را با هدف مقابله با تهاجم بزرگ ارتش سوریه، آغاز کرده‌اند. این منابع می‌گویند اولین محموله‌های این تسلیحات روز دوشنبه 17 ژوئن و پس از آن روز سه‌شنبه به ترکیه و اردن رسیده است.

این گزارش می‌افزاید: موشک‌های ضدهوایی و ضدتانک و همچنین توپ‌های بدون لگد 120 میلی‌متری سوار بر جیپ از جمله تسلیحاتی است که در این محموله‌های برای مخالفان ارسال شده است. این تسلیحات پس از ورود به ترکیه و اردن به شهرهای جنوب سوریه و حلب در جنوب غرب سوریه منتقل شده و به دست مخالفان مسلح رسیده است.

هفته گذشته بود که رئیس‌جمهور آمریکا رسما از تصمیم خود برای ارسال سلاح به سوریه خبر داد. کشورهای حامی مخالفان سوری روز گذشته هم در نشست موسوم به «دوستان سوریه» با حمایت تسلیحاتی بیشتر از مخالفان دولت سوریه موافقت کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول