اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی:

مطالبه اکران جهانی فیلم‌های ایرانی از رئیس جمهور آینده را داریم

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: ما از رئیس جمهور آینده انتظار داریم بستر و زمینه اکران فیلم‌های ایرانی به ویژه فیلم‌های مستند و تجربی را در سطح جهانی و بین‌المللی با نگاهی درست فراهم آورد.

مطالبه اکران جهانی فیلم‌های ایرانی از رئیس جمهور آینده را داریم

شفیع آقا محمدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ بنده از زبان هنرمندان باید بگویم که این قشر تمایل دارند آثار تولیدی‌شان افزایش یابد که این افزایش نیاز به تامین اعتبار و بودجه دارد که اگر تامین نشود امکان حرکت و تکاپو در این حوزه به حداقل می‌رسد.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط تحریم و وضعیت فیلمسازی در داخل و خارج از کشور تا زمانی که منابع اعتباری تامین نشود میل و رغبت برای تولید آثار کیفی نیز وجود نخواهد داشت و ما از طرف هنرمندان در وهله اول از رئیس جمهور منتخب انتظار داریم که بودجه بخش سینمای کشور را افزایش دهد.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ادامه داد: در وهله دوم همچنان مشکل پخش فیلم‌ها در سینماهای داخلی و خارجی لاینحل مانده است به طوری که بسیاری از آثار تولیدی مستند مطلوب و مناسب اکران نشده و مردم نمی‌توانند از مزیت‌های تولید این عرصه بهره ببرند.

آقا محمدی یادآور شد: شایسته نیست بعد از 34 سال از پیروزی انقلاب ما همچنان دنبال یک سینما آن هم به شکل اجاره‌ای بگردیم تا تولیدات سینمایی مستند و تجربی اکران شده و به نمایش در‌آید.

این مسئول تصریح کرد: بخشی از این ماجرا مربوط به مشکلات و نارسایی‌های سینماداران و فعالان این عرصه است اما بخشی نیز به شکل عمومی و در دست دولت است که اگر حمایت کافی انجام دهد قطعاً فیلم‌های تولیدی به نقطه اکران مطلوب می‌رسد.

اکران عمومی در جشنواره‌های بین‌المللی هدف‌گذاری اصلی است

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: اگر ما برای اکران فیلم‌ها در خارج از مرزها فکری نکنیم هرگز به نقطه مطلوب توانمندی در عرضه فیلم‌های سینمایی نخواهیم رسید که از همین رو باید تلاش کنیم تا اکران فیلم‌ها در برخی از کشورها به شرایط مطلوب برسد.

آقا محمدی افزود: چرخه تولید و عرضه فیلم آن هم در کشورهای اسلامی باید به نقطه‌ای برسد تا ما در حوزه اکران با مشکلی روبرو نشویم که در این زمینه باید در سطح جهانی و بین‌المللی فضایی مطلوب‌تر فراهم آید تا فیلم‌های تولیدی کشور با میل و علاقمندی مردم به اکران عمومی گذاشته شده و در جشنواره‌های معتبر حضوری فعال داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً این حرکت‌ها به مطلوب شدن اقتصاد سینما کمک خواهد کرد و زمانی که اقتصاد سینما رونق گرفت به یقین حوزه‌های مختلف سینما رشد و تعالی پیدا می‌کند.

این پیشکسوت عرصه سینما و هنر هفتم گفت: دولت آینده باید با جدیتی تمام در حوزه اکران فیلم‌های سینمایی ایران در خارج از کشور نه به همت شرکت خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت بلکه با اعتبارات و هزینه‌های دولتی تلاش کند تا برخی از مشکلات و نارسایی‌ها در این زمینه برطرف شود.

آقا محمدی یادآور شد:‌ ورود فیلم‌ها به اکران جهانی کار سختی است که فقط با سرمایه‌گذاری دولت امکان‌پذیر است که امیدواریم دولت آینده این آرزوی دیرین اهالی سینما را جامه عمل بپوشاند و یک فرصت و ظرفیت ممتاز در این حوزه به وجود آورد.

این مسئول در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: اعتقاد دارم اکران فیلم‌ها در دنیا برای ما حائز اهمیت است چرا که با زبان هنر و سینما می‌توانیم با دنیا ارتباط و تعاملی بهتر و بلاواسطه برقرار کنیم تا اهداف نظام اسلامی ما بهتر و بیشتر از گذشته به دنیا معرفی شود.

انتهای پیام/62007/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول