اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره پست اصفهان خبر داد

فعالیت 4 پستچی دوچرخه‌سوار در اصفهان/ راه‌اندازی سرویس جدید «پستل»

مدیرکل اداره پست اصفهان گفت: استان اصفهان برای نخستین بار در کشور از چهار پستچی دوچرخه‌سوار برای ارسال مرسولات پستی در بازار بزرگ اصفهان استفاده می‌کند.

فعالیت 4 پستچی دوچرخه‌سوار در اصفهان/ راه‌اندازی سرویس جدید «پستل»

سید سعید رجالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به فعالیت پستچیان دوچرخه سوار در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر چهار پستچی دوچرخه سوار در بازار بزرگ اصفهان فعالیت می‌کنند و امیدواریم در آینده بتوانیم پستچی دوچرخه سوار را در میدان امام (ره)، چهارباغ عباسی و میدان امام علی (ع) نیز راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: طرح پستچی دوچرخه سوار در کشورهای مختلف در حال اجرا است، اما در ایران برای نخستین بار شهر اصفهان اقدام به استفاده از پستچی دوچرخه سوار کرده است.

مدیرکل اداره پست اصفهان هدف از این طرح را کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و مراقبت بیشتر از آثار باستانی شهر دانست.

وی اضافه کرد: در همین راستا گزارشاتی برای اتحادیه جهانی پست ارسال شده است.

*سرویس جدید پستل در حال راه‌اندازی است

رجالی سرویس پستل را تلفیقی از سرویس پست تلفنی و پیک موتوری قانونمند دانست و گفت: در نظر داریم سرویس پست تلفنی که در حال حاضر در حال اجرا است و افراد می‌توانند از طریق تماس با پست و سپس تحویل مرسولات خود به مامور پست نسبت به ارسال مرسولات خود اقدام کنند را با پیک موتوری که قانونمند است ترکیب کرده و سرویس جدید پستل را راه‌اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: سرویس پستل تلفنی سبب می‌شود توزیع بدون واسطه انجام گیرد و افراد بتوانند با خیال راحت به صورت همزمان چند مرسوله پستی خود را ارسال کنند.

*استان اصفهان مقام اول در اجرای طرح خرید و فروش اینترنتی را دارد

مدیرکل اداره پست اصفهان با اشاره به اینکه سرویس خرید و فروش اینترنتی از سال 1382 در اصفهان راه‌اندازی شده است، افزود: استان اصفهان مقام اول در زمینه خرید و فروش اینترنتی را به خود اختصاص داده است.

وی با اعلام اینکه اداره پست در این زمینه اقدام به ایجاد بازارچه الکترونیک کرده است، افزود: اداره پست در این ارتباط اقدام به ایجاد قرارداد با تولیدکنندگان، فروشندگان و اتحادیه‌ها کرده است.

رجالی گفت: اتحادیه صنایع دستی از جمله اتحادیه‌هایی است که در این زمینه با اداره پست همکاری می‌کند.

وی ادامه داد: اگر کسی قصد خرید صنایع دستی داشته باشد می‌تواند قیمت، نوع و ابعاد اجناس را در سایت مشاهده و سپس نسبت به خرید اقدام کند.

مدیرکل اداره پست اصفهان در مورد نحوه پرداخت هزینه در بازارچه الکترونیک گفت: پرداخت به دو صورت پرداخت با کارت اعتباری در زمان سفارش دادن کالا و پرداخت نقدی در هنگام تحویل جنس انجام می‌گیرد.

*نامزدهایی که برای تبلیغات خود در انتخابات شورای شهر به پست اطمینان کردند ضرر نکردند

وی در تشریح عملکرد پست در زمان تبلیغات نامزدها و با اعلام اینکه پست آمادگی خود برای همکاری با نامزدان انتخابات شورای شهر در زمینه  تبلیغات را اعلام کرده بود، اظهار کرد: بعد از اینکه پست از طریق صدا و سیما، پورتال اختصاصی شرکت پست و روزنامه نسل فردا آمادگی خود برای همکاری با نامزدهای شورای شهر در زمینه تبلیغات اعلام کرد، عده‌ای از نامزدان بخشی از تبلیغات انتخاباتی خود را به پست سپردند که این اداره نیز به طور کامل تبلیغات را برای آنها در سطح شهر پخش کرد و هزینه مناسبی نیز از آنها دریافت کرد.

رجالی ادامه داد: نامزدهای ناشناسی بودند که توانستند از ظرفیت تبلیغاتی پست استفاده کنند و به عنوان یکی از اعضای شورای شهر انتخاب شوند.

*برنامه‌ای برای افزایش تعرفه‌های پستی نداریم

وی با اعلام اینکه افزایشی در تعرفه‌های پستی پیش‌بینی نشده است، افزود: سال گذشته 30 درصد افزایش تعرفه‌ها را شاهد بودیم که در راستای هدفمندی یارانه‌ها بود.

مدیرکل اداره پست اصفهان ادامه داد: تا سازمان تنظیم مقررات افزایش نرخی را اعلام نکند هیچ گونه افزایشی نخواهیم داشت.

وی گفت: در حال حاضر پست فقط 50 تا 60 درصد هزینه جابجایی مرسولات را دریافت می‌کند. 

انتهای پیام/63015/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول