اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جشنواره میلاد سرخ اعلام کرد

برگزاری دومین جشنواره فیلم میلاد سرخ در اردبیل

مدیر جشنواره سراسری میلاد سرخ در اردبیل گفت: جشنواره فیلم میلاد سرخ برای دومین‌بار و به صورت سراسری در روزهای پنجم تا هفتم شهریورماه برگزار می‌شود.

برگزاری دومین جشنواره فیلم میلاد سرخ در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شفیع آقا‌محمدی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت:‌ جشنواره فیلم میلاد سرخ که برای دومین‌بار و به صورت سراسری برگزار می‌شود در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ دینی با رویکرد و پاسداشت مقام شامخ حضرت سید‌الشهدا (ع) و اصحاب و یاران با وفایش در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دو سال قبل که این جشنواره برگزار شد ارزیابی‌ها و بررسی‌ها بر این محور بود تا جشنواره به صورت دو سالانه با کیفیتی مطلوب‌تر برگزار شود که امسال نیز مصمم هستیم برای دومین‌بار جشنواره سراسری میلاد سرخ را در اردبیل برگزار کنیم.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با اشاره به تامین منابع اعتباری و بودجه‌ای این جشنواره از سوی مسئولان استانی و وزارتی یادآور شد: هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و نسبت به 2 سال گذشته شهریورماه امسال جشنواره مطلوب‌تری را برگزار خواهیم کرد.

آقا‌محمدی از تشکیل کمیته‌های مختلف و همچنین انتشار فراخوان این جشنواره برای جمع‌آوری آثار تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با تغییراتی کیفی‌تر نسبت به دوره اول به مانند چاپ کتاب نفیس از آثار هنرمندان، معرفی چهره‌های شاخص و جوان، پخش فیلم‌ها از طریق سینماها و شبکه محلی و برخی تغییرات دیگر این جشنواره را در دور دوم به حدی از معرفی و توانمندی برسانیم تا چهره‌ای بین‌المللی پیدا کند.

این مسئول عنوان کرد: ‌امسال نسبت به سال‌های گذشته توجه به کیفیت تولید آثار مدنظر است و از همین‌رو است که فیلم‌های تولیدی از سوی هنرمندان در سال 90 و 91 مورد ارزیابی داوران قرار گرفته و بهترین آثار برای مرحله نهایی جشنواره برگزیده می‌شوند.

مدیر جشنواره سراسری میلاد سرخ در اردبیل بیان داشت: قطعاً با ارزیابی کیفی آثار تولیدی سینماهایی که قرار است این فیلم‌ها را اکران کنند مشخص خواهد شد تا علاقمندان بتوانند از این جشنواره بهره ببرند.

آقا محمدی در خصوص تجلیل از هنرمندان و چهره‌های هنری در آیین اختتامیه نیز افزود: این هنرمندان هم شامل هنرمندان استان اردبیل و هم هنرمندان شاخص و برتر کشوری است که در مراسم اختتامیه از آنها تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ قرار نیست این جشنواره در مناسبت خاص و یا رویداد مقارن با میلاد یا شهادت سید‌الشهدا (ع) برگزار شود بلکه ما شهریورماه را که حجم زیادی از جشنواره‌ها اعم از داخلی و خارجی برگزار می‌شود زمان مناسبی برای برگزاری این جشنواره پیش‌بینی کردیم که امیدواریم در موعد مقرر یعنی روزهای پنجم تا هفتم شهریورماه این جشنواره در شأن ائمه اطهار (ع) و سید و سالار شهیدان حضرت سید‌الشهدا شایسته و آبرومند برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر جشنواره سراسری میلاد سرخ در اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: در جشنواره دوم تمام تلاش مسئولان کشوری و استانی به ویژه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور بر این است تا آثار تولید شده به بهترین نحو در معرض دید و نمایش عموم قرار گرفته و رضایت مخاطبان بیش از هر زمان دیگر فراهم آید.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول