اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نجات غریق گیلان:

گیلان 270 کیلومتر نوار ساحلی و 700 نقطه خطرآفرین دریایی دارد

رئیس هیئت نجات غریق گیلان گفت: گیلان 270 کیلومتر نوار ساحلی و 700 نقطه خطرآفرین دریایی دارد.

گیلان 270 کیلومتر نوار ساحلی و 700 نقطه خطرآفرین دریایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید امیر نوری‌سادات عصر امروز در جمع اعضای ستاد ساماندهی دریا با بیان اینکه تاکنون هیچ سازمانی برای حفاظت از نقاط خطرآفرین دریا وارد میدان نشده است، اظهار کرد: پیگیری‌های زیادی با استانداری گیلان صورت گرفت اما تاکنون به نتیجه نرسیده‌ایم و همچنان مناطق حادثه‌ساز بدون منجی غریق رها شده است.

وی با تصریح بر اینکه از ابتدای خرداد تاکنون شش نفر جان خود را در مناطق خطرآفرین استان از دست داده‌اند، افزود: اگر فکری برای پوشش این مناطق نشود حادثه انسانی رخ می‌دهد که جبران ناپذیر است.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان از مدیران اماکن آبی استان خواست تا در کلاس‌های مدیریت اماکن آبی شرکت کنند.

وی اضافه کرد: با شرکت در این کلاس‌ها پروانه بهره‌برداری دریافت ‌می‌کنند در غیر این صورت با بروز هر گونه حادثه، آنها از طریق مراجعه قانونی محکوم می‌شوند.

نوری‌سادات از فعالیت 3 هزار منجی غریق با کارت درجه دو و یک نجات غریق خبر داد و بیان کرد: برای 50 طرح سالم‌سازی دولتی و غیردولتی به 770 منجی غریق نیاز است که باید دوره‌های آمادگی سال 92 را گذرانده باشند.

به گفته وی، گیلان 270 کیلومتر نوار ساحلی و 700 نقطه خطرآفرین دریایی دارد.

*بازدید نقاط خطرآفرین رشت

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی رشت نیز در جلسه مذکور با اشاره به بازدید از سواحل این شهرستان برای ساماندهی طرح‌های شنا در فصل تابستان، یادآور شد: از هفت ساحل خطرآفرین شهرستان رشت به منظور ساماندهی طرح‌های شنا در فصل تابستان بازدید شد.

وحید سلیمی گفت: هفت ساحل خطرآفرین حاجی‌بکنده، امین‌آباد، تالش‌محله، چونچان، بوجاق، مروارید خزر، پره ایران و پره شهدا مورد بازدید کارشناسان هیئت رشت قرار گرفت.

وی افزود: در این بازدید سواحل بی‌خطر شهرستان شناسایی و ایستگاه‌های ناجیان نیز مشخص شدند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی رشت، سه ساحل مروارید خزر، امین‌آباد و حاجی‌بکنده را بی‌خطر خواند و ادامه داد: این مناطق برای طرح شنای تابستان مناسب است.

به گفته وی، برای امنیت شناگران و مسافران بین سه طرح امین‌آباد، حاجی‌بکنده و مروارید خزر دو ناجی در هر ایستگاه مستقر می‌شود.

انتهای پیام/2300/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول