اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

برخی از قوانین مشکلات مردم را افزایش می‎دهد

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: متاسفانه در حال حاضر برخی از قوانین به جای اینکه مشکلات مردم را برطرف کند بر مشکلات مردم می‎افزاید و آنها را افزایش می‎دهد.

برخی از قوانین مشکلات مردم را افزایش می‎دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان اظهار داشت: با وجود کمبود کادر قضایی، 98 درصد پرونده‌های ورودی به محاکم گلستان در سال گذشته مختومه شد.

وی با اشاره به کمبود کادر قضایی در محاکم استان تصریح کرد: تعداد قضات گلستان در طی این چند سال علاوه بر اینکه افزایش پیدا نکرده است کاهش نیز داشته است که این امر به ‌طور طبیعی بر سرعت، دقت و کیفیت کار تاثیر خواهد گذاشت.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: با وجود حجم بالای کار در محاکم استان سال 1391 از 270 هزار پرونده ورودی به دادسراها، محاکم بدوی و تجدید نظر و اجرای احکام، 98 درصد مختومه شده است.

فاضلیان با بیان اینکه از این 270 هزار پرونده وارده برخی به صورت تکراری است، افزود: در صورتی که این پرونده‎های تکراری را از آمار جدا کنیم در حدود 180 هزار پرونده جدید وارد سیستم قضایی در استان شده است.

وی ادامه داد: از 270 هزار پرونده که به سیستم قضایی استان وارد شده، 98 درصد آن مختومه شده و در دو ماهه سال‌جاری نیز تعداد 46 هزار پرونده وارده داشته‎ایم که 42 هزار پرونده یعنی حدود 90 درصد مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه گلستان از لحاظ حجم ورودی پرونده به سیستم قضایی در جایگاه سوم کشور قرار دارد، گفت: نسبت پرونده‎های وارده در گلستان به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، حدود 12 هزار و 585 فقره پرونده وجود دارد.

فاضلیان افزود: این آمار در حالی است که میانگین کشوری آن 10 هزار و 406 فقره است.

وی در ادامه گفت: میزان پرونده‎های وارده به شعب فعال یک‌هزار و 496 پرونده است که میانگین کشوری این آمار یک‌هزار و 402 فقره است.

فاضلیان بیان کرد: در خصوص پرونده‎های وارده هر کدام از قضات یک‌هزار و 214 فقره بوده که میانگین کشوری آن یک‌هزار و 85 فقره است.

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه هر ساله پنج درصد بر حجم ورودی پرونده‎ها به محاکم استان اضافه می‌شود گفت: برای کاهش پرونده‎های ورودی، دستگاه قضایی به تنهایی نمی‎تواند تاثیرگذار باشد چون ما موظف هستیم به تک‌تک پرونده‎های ورودی رسیدگی کنیم.

فاضلیان افزود: برای کاهش ورودی پرونده به محاکم نیازمند یاری دستگاه‎های دیگر و خود مردم هستیم که با رعایت هر چه بیشتر قوانین یاری‌رسان دستگاه قضایی و جامعه باشند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه سیستم قانون‎گذاری باید با نگاه پیشگیرانه باشد، گفت: متاسفانه در حال حاضر برخی از قوانین به جای اینکه مشکلات مردم را برطرف کند بر مشکلات مردم می‎افزاید و آنها را افزایش می‎دهد.

فاضلیان مهمترین جرائم استان در سال گذشته را ایراد صدمه غیرعمدی ناشی از رانندگی عنوان کرد و گفت: سال گذشته 6 هزار پرونده در این بخش در محاکم استان ثبت شده است.

فاضلیان پرونده‌های مطالبه مهریه، طلاق توافقی، گواهی عدم امکان سازش را از 10 پرونده الویت‌دار استان دانست و گفت: در سال گذشته تعداد پرونده مطالبه مهریه 2 هزار و 908 فقره، طلاق توافقی یک‎هزار و 965 فقره و گواهی عدم امکان سازش یک‎هزار و 575 فقره بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 3 هزار و 41 مورد ثبت طلاق انجام شده است، اظهار داشت: زیاده‎خواهی، اعتیاد، عوامل دخالت بی‌جای خانواده‌ها، فقر و عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی علت بیشتر طلاق‌ها دراستان است.

انتهای پیام/2307/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول