اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان:

تولید در ایران یتیم است / استقلال مملکت در گرو تولید ملی

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: استقلال هر مملکتی رابطه مستقیمی با تولید دارد و دولت باید فضای اقتصادی را برای پیشرفت در صنعت و تولید مهیا سازد.

تولید در ایران یتیم است / استقلال مملکت در گرو تولید ملی

جعفر ذره‌‌بینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نامگذاری روز اول تیرماه به عنوان روز تولید ملی، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌‌ها و سیاست‌ها‌ی دولت، تولید در کشور منزوی شده و در سراشیبی رکود قرار گرفته است.

وی ادامه داد: استفاده صحیح از منابع ارزی و حمایت از کار و تولید ملی تنها در حرف عملی نمی‌‌شود و نیازمند ایجاد فضای مناسب برای پیوند با اقتصاد جهانی، مهیا کردن فضای آزاد برای نظام قیمت‌ها و حمایت از بخش خصوصی است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان با توجه به استفاده صحیح از منابع ارزی، خاطرنشان کرد: این منابع باید در راستای پیشرفت زیرساخت‌های کشور استفاده شود، اما متأسفانه در دو سال اخیر استفاده ناصحیح از این منابع سبب شده تا بخش تولید در زاویه قرار بگیرد و شاهد معضلات فراوانی از جمله بیکاری، مشکلات بانکی، مالیاتی و دیگر مواردی از این دست باشیم.

*روح قانون درک نشده است

وی با بیان اینکه اصل 44 قانون اساسی در واگذاری بخش‌های دولتی به قسمت خصوصی هیچ‌گونه اقدام موثری نداشته، اضافه کرد: در ارتباط با این قانون هیچ‌گونه کار شایسته‌ای در حوزه صنعت انجام نشد و ثمری جز ایجاد موانع متعدد برای بخش خصوصی در برنداشت.

این فعال اتاق بازرگانی ادامه داد: تنها در صورتی راه برای تولید و بخش خصوصی باز می‌شود که قوانینی که مانع فعالیت این قسمت‌ها هستند با اصلاحیه‌هایی از طرف مجلس برطرف شود.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی با استفاده از افراد محقق، کارشناس و متخصص آماده ارائه مشاوره در زمینه طرح‌ها و لایحه‌هایی به نفع اقتصاد صنعت و تجارت کشور به سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه است.

ذره‌بینی در پایان عنوان کرد: امروز سومین جلسه شورای گفت‌وگوی مقامات دولتی و بخش خصوصی با حضور استاندار اصفهان با موضوع حل مسائل مالی و مشکلات مالیاتی  برگزار می‌شود و امیدوارم که بتوانیم در سطح توانایی مسئولان استان این معضلات را حل کنیم.

انتهای پیام/63015/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول