اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تکثیر و پرورش آبزیان شیلات استان بوشهر:

ذخیره‌سازی 140میلیون قطعه بچه میگو در اراضی پرورشی

معاون تکثیر و پرورش آبزیان شیلات استان بوشهر گفت: از زمان شروع ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر تاکنون 140میلیون قطعه بچه میگو ذخیره‌سازی شده است.

ذخیره‌سازی 140میلیون قطعه بچه میگو در اراضی پرورشی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر،علی صالح‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ذخیره سازی بچه میگو در مزارع پرورشی از 16اردیبهشت آغاز شده است اظهار کرد: در حال حاضر 63 مزرعه در قالب 710 هکتار اراضی پرورش میگو فعال است که تا پایان فصل ذخیره سازی مردادماه به 3 هزار هکتار خواهد رسید.

وی پیش بینی ذخیره سازی میگو در این اراضی را 800 میلیون قطعه بچه میگو اعلام کرد و گفت: با این میزان ذخیره سازی در دو هزار و 20استخر پرورشی، 10هزار تن میگو تولید می‌شود.

معاون تکثیر و پرورش آبزیان شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه 205 مزرعه پرورش میگو در 10سایت پرورشی فعال است بیان کرد: بچه میگو‌های ذخیره‌ سازی شده  که از نوع وانامی است، در 10مرکز تکثیرمیگو در استان بوشهر تولید شده است.

صالح‌پور بر توجه به سرمایه در گردش پرورش دهندگان میگو تاکید کرد و گفت: برای هر طرح 20هکتاری 5 میلیارد ریال سرمایه در گردش نیاز است که این اعتبار صرف خرید بچه میگوی استخرهای پرورشی، غذای میگوها در هنگام پرورش و پرداخت حقوق کارگران پرورش دهنده می‌شود.

وی اظهار داشت: پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر سال گذشته 6 هزار و 750 تن میگو تولید کردند که این میزان امسال به 10 هزار تن می‌رسد.

معاون تکثیر و پرورش آبزیان شیلات استان بوشهر تصریح کرد: در اراضی پرورشی استان بوشهر 1500 نفر مشغول بکارند.

انتهای پیام/66006/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول