اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با نزدیک شدن به تظاهرات ۳۰ ژوئن صورت گرفت

ماموریت ویژه سفیر آمریکا در قاهره برای تهیه گزارش روزانه از مصر

منابع مصری گزارش دادند سفیر آمریکا در قاهره گزارش‌های روزانه درباره مصر و دیدگاه خود درباره تظاهرات روز ۳۰ ژوئن(۹ تیر) علیه «محمد مرسی» رئیس‌جمهور این کشور را به واشنگتن ارائه می‌کند.

ماموریت ویژه سفیر آمریکا در قاهره برای تهیه گزارش روزانه از مصر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، «آن پاترسون» سفیر آمریکا در قاهره از سوی وزارت خارجه این کشور برای ارائه گزارش‌های روزانه از اوضاع مصر به واشنگتن مامور شده است تا دولت اوباما بتواند مواضع خود در خصوص اعتراضات به ریاست جمهوری مرسی را اتخاذ و از تکرار حوادث انقلاب 25 ژانویه مصر جلوگیری نماید.

منابع آگاه سیاسی در این باره گفتند که پاترسون اخیرا دیدارهایی با شخصیت‌های معارض و شخصیت‌های آکادمیک و روز پنج‌شنبه گذشته نیز دیداری با مهندس «خیرت الشاطر» معاون اول رهبر جماعت اخوان‌المسلمین برگزار کرد تا از طرح‌های همه طرف‌ها برای تعامل با اعتراضات و تظاهرات‌های روز 30 ژوئن و سازوکارهای تعامل با آن کسب اطلاع کند.

بر اساس این گزارش پاترسون هر روز نتایج دیدارهای خود با گروه‌های سیاسی مصر و دیدگاه هر گروه درباره حوادث کنونی قاهره را به صورت گزارش به وزارت خارجه آمریکا ارائه می‌کند و بنا به گفته منابع آگاه تماس‌های پاترسون و واشنگتن در طول 24 ساعت برقرار است بویژه اینکه دولت اوباما نگران این است که این اعتراضات به تغییر نظام مصر منجر شود در حالی که هیچ جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشده است.

بر پایه این گزارش پاترسون در جریان دیدارهای خود با گروه‌های سیاسی مصر به آنها اعلام کرد که واشنگتن تمایل ندارد این تظاهرات اعتراض‌آمیز به خشونت کشیده شود و علاوه بر آن در این دیدارها دیدگاه‌ همه شخصیت‌ها در خصوص تظاهرات روز 30 ژوئن را جویا شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که پاترسون برای گفت‌وگو با گروه‌های سیاسی و وزارت دفاع آمریکا نیز برای برقراری ارتباط و تماس با نیروهای مسلح مصر به منظور کسب اطلاع از دیدگاه و موضع آنها در خصوص تظاهرات 30 ژوئن مامور شده‌اند به خصوص اینکه فرماندهان ارتش مصر اخیرا به دلیل اظهارات پاترسون درباره مخالفت با بازگشت ارتش به عرصه سیاست، به خشم آمده‌اند.

برخی منابع نیز گفتند که اظهارات پاترسون مبنی بر مخالفت با حکومت نظامی در مصر و پایبندی دولت آمریکا به مرسی باعث بوجود آمدن بحران بین وی و وزارت خارجه آمریکا شده است زیرا پاترسون بدون هماهنگی قبلی با مسئولان آمریکا این اظهارات را بیان کرده است.

از سوی دیگر یک منبع آگاه نیز گفت که مسئولان سفارت قاهره سعی دارند بحران بوجود آمده پس از اظهارات پاترسون را که در حاشیه دیدار وی با نمایندگان احزاب الدستور، مصری‌های آزاده، جریان مردمی و جنبش ملی در مرکز ابن خلدون بیان شد، حل و فصل نمایند به خصوص اینکه این اظهارات وی همزمان با نزدیک شدن به اعتراضات روز 30 ژوئن مطرح شده است.

جنبش تمرد(شورش) طی فراخوانی مردم مصر را به برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه مرسی در روز 30 ژوئن(9 تیر) همزمان با نخستین سالروز ریاست جمهوری مصر دعوت کرده است تا برکناری وی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را خواستار شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول