اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم خبر داد

آماده باش اورژانس قم برای خدمت‌رسانی در ایام نیمه شعبان

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از آمادگی این مرکز برای پوشش امدادی – درمانی اورژانس 115 در آستانه نیمه شعبان در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران خبر داد.

آماده باش اورژانس قم برای خدمت‌رسانی در ایام نیمه شعبان

مهدی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به تبیین مجموعه اقدامات اورژانس 115 برای نیمه شعبان پرداخت و تصریح کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم برای پوشش مراسم نیمه شعبان در حوزه‌های خدمات پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی آمادگی دارد به شهروندان و زائران خدمات‌رسانی کند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از استقرار هشت دستگاه آمبولانس اورژانس 115 اطراف درب‌های مسجد مقدس جمکران و خیابان‌ها و میادین منتهی به مسجد مقدس جمکران از صبح یکشنبه تا صبح سه‌شنبه خبر داد.

وی همچنین از استقرار 10 دستگاه موتورلانس در پارکینگ‌ها و معابر پر‌ترافیک خبر داد و گفت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز با ظرفیت انتقال 14 بیمار برای ارائه خدمات درمانی سرپایی در اطراف مسجد مقدس جمکران مستقر می‌شود.

فراهانی استقرار پنج تیم درمانی با همکاری جمعیت هلال احمر را از دیگر اقدامات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در محل برگزاری مراسم در شب نیمه شعبان در داخل مسجد مقدس جمکران ذکر کرد.

وی با بیان اینکه پوشش خدماتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم تنها به مسجد مقدس جمکران و اطراف آن ختم نمی‌شود، گفت: 17 پایگاه شهری و 17 پایگاه جاده‌ای از صبح شنبه تا صبح سه‌شنبه در آماده باش هستند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم همچنین از استقرار چهار دستگاه آمبولانس اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: EOC استان برای همکاری با اورژانس کشور به صورت آماده باش خواهد بود. وی همچنین از آماده باش پایگاه‌های اورژانس استان‌های اطراف خبر داد و افزود: در این راستا بیمارستان‌های استان‌های تهران، مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای انتقال حادثه‌دیدگان احتمالی آمادگی‌های لازم را دارند.

فراهانی در بخش دیگری از سخنان خویش به مجموعه حوادث 24 ساعت گذشته اشاره و ابراز داشت: در طول این مدت هزار و 129 مورد تماس در سامانه اورژانس 115 استان قم به ثبت رسید.

وی از انجام بیش از 167 ماموریت شهری و جاده‎ای در استان قم خبر داد و گفت: 59 مورد از ماموریت‌های انجام شده را حوادث ترافیکی تشکیل می‌دادند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با تبیین حوادث ذکر شده تصریح کرد: 61 نفر در این حوادث آسیب دیدند و دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.

43 نفر بر اثر حوادث ناشی از موتور‌سواری مجروح شدند

وی با بیان اینکه بخشی از ماموریت‌های اورژانس قم را حوادث ناشی از موتورسواری به خود اختصاص می‌دهد افزود: ماموریت‌های مربوط به موتورسواران در این مدت 39 مورد بوده که 43 نفر از مجموع مجروحین حوادث ترافیکی را تشکیل دادند.

فراهانی در بخش دیگری از سخنان خویش به برخی حوادث شاخص در استان قم اشاره و ابراز کرد: بر اثر تصادف زنجیره‌ای دو دستگاه کامیون با وانت در کیلومتر 70 جاده گرمسار یک آقا حدود 50 ساله فوت کرد و دو نفر به شدت مجروح شدند.

وی تاکید کرد: مجروحان این حادثه پس از دریافت خدمات اولیه درمانی برای تکمیل مراحل درمان به بیمارستان نکویی منتقل شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم، به حادثه دیگری اشاره و خاطرنشان کرد: بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با عابر پیاده در خیابان بلوار امین یک آقا حدود 55 ساله به دلایل شدت جراحات و آسیب‌های وارده فوت کرد.

انتهای پیام/78005/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول