اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پرده‌برداری از دو نماد فرهنگی

برنامه‌های دومین دهه فرهنگ رضوی در کردستان آغاز شد

برنامه‌های دومین دهه فرهنگ مبارک رضوی در کردستان ظهر امروز در شهرستان سنندج با پرده‌برداری از دو نماد فرهنگی آغاز شد.

برنامه‌های دومین دهه فرهنگ رضوی در کردستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرضا شرف‌بیانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین دهه فرهنگ رضوی در کردستان  با اشاره به برگزاری این‌گونه برنامه‌ها گفت: تلفیق دو فرهنگ معنوی ایثار و ارادت به خاندان اهل‌بیت پیامبر از جمله نکات کلیدی این برنامه‌ها است.

وی با بیان برگزاری برنامه‌ای ویژه امام رضا (ع) در محل شهدای گمنام عنوان کرد: این موضوع نشان از ایثار، فداکاری، شجاعت، شهامت و نماد ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با تأکید بر افتتاح برنامه‌های دهه دوم فرهنگ مبارک رضوی در این مراسم خاطرنشان کرد: علاوه بر این، امروز دو نماد فرهنگی صلوات خاصه امام رضا (ع) و زیارت‌نامه شهدا نیز نصب و پرده‌برداری شد.

وی، اجرای این برنامه‌ها را در راستای گسترش ارزش‌ها و فرهنگ نظام جمهوری اسلامی و برگرفته از اسلام و قرآن دانست.

شرف‌بیانی همچنین با بیان این‌که فرهنگ ایثار، استقامت و ماندگاری رمز غلبه بر تمام دشواری‌ها در عرصه‌های گوناگون بوده است، ابراز امیدواری کرد که با برگزاری چنین برنامه‌هایی زمینه حفظ و گسترش ارزش‌های اسلامی و انقلابی فراهم شود.

در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان طی سخنانی کوتاه گفت: این اداره‌کل هم‌راستا با دیگر اداره‌ها چند سالی است که این برنامه را اجرا می‌کند.

قباد میمنت‌آبادی با یادآوری برگزاری نخستین دهه فرهنگ رضوی در مرز سیرانبند بانه طی سال گذشته خاطرنشان کرد: امسال نیز به مدت 10 روز برنامه‌ها اجرا و در پایان مراسم اختتامیه در مجتمع فرهنگی فجر شهرستان سنندج برگزار خواهد شد.

همچنین در ادامه این مراسم، بهروز خیریه از اعضای هیئت برگزاری جشنواره شعر و ادب کردی فرهنگ رضوی گفت: امام رضا (ع) همواره از احترام بالایی در میان پیروان مذاهب تسنن و تشیع برخوردار است.

وی با اشاره به سرودن اشعار توسط شاعران کرد به لهجه‌های مختلف کردی تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده عشق و ارادت آن‌ها به امام رضا (ع) است.

انتهای پیام/79012/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول