اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سازمان ملل:

گروه‌های مسلح با محاصره روستاها در سوریه به پدیده گرسنگی دامن می‌زنند

معاون دبیرکل سازمان ملل در حقوق بشر تأکید کرد گروه‌های مسلح در سوریه از روش محاصره روستاها استفاده می‌کنند و اهالی این مناطق را از دسترسی به مواد غذایی محروم می‌کنند.

گروه‌های مسلح با محاصره روستاها در سوریه به پدیده گرسنگی دامن می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «والری آموس» معاون دبیر کل سازمان ملل در حقوق بشر در نشست خبری بعد از جلسه غیر علتی شورای امنیت تأکید کرد که گروه های معارض مسلح در سوریه روستاها را محاصره می کنند و این مسأله منجر به محرومیت اهالی این مناطق از دسترسی به مواد غذایی می شود.

آموس افزود: اطلاعاتی به دست ما رسیده که در واقع اهالی این مناطق از دسترسی به نیازهای اولیه مانند خوراک و بهداشت و خدمات پزشکی محروم شده اند.

پیشتر «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اشاره به این پدیده در نامه ای به شورای امنیت تأکید کرده بود که بیش از 60 هزار نفر در مناطق نبل و الزهراء در حومه حلب و مناطق الفوعه و کفریه در حومه ادلب بیش از 9 ماه است که در محاصره کامل گروه های مسلح این منطقه به سر می برند.

آموس همچنین از پاسخ دادن به سوالی درباره خودداری سازمان ملل از بررسی درخواست دمشق برای ارسال کمک های مختلف به این مناطق امتناع کرد.

وی تأکید کرد که روند زندگی در سوریه بهبود پیدا کرده است و 1.2 میلیون سوری از ژوئن گذشته کمک های بشر دوستانه را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول