اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بشار جعفری: تروریست‌های سوری کودکان سوریه را سر می‌بُردند

نماینده سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که جهان شاهد جرائم تروریست‌ها در سوریه و بریدن سر کودکان سوری بوده با این وجود دو سال زمان لازم بود تا سازمان ملل اعتراف کند که تروریست‌ها از کودکان در درگیری‌ها استفاده می‌کنند.

بشار جعفری: تروریست‌های سوری کودکان سوریه را سر می‌بُردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «العاجل»، «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که جهان نظاره گر جرائمی بوده که گروهک های مسلح در حق کودکان سوری مرتکب شده‌ا‌ند و برخی از آنها را سر بریده، کشته و آزار داده‌اند.

جعفری در نشست ویژه شورای امنیت درباره استفاده از کودکان در درگیری‌های مسلح سوریه گفت: دولت سوریه قانونی تصویب کرده که استفاده از افراد زیر 16 سال در فعالیت‌های نظامی را جرم دانسته و نسبت به تعهدات خود در این باره پایبند است.

وی همچنین ابراز تأسف کرد که «لیلی زروقی» فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلح دو سال زمان لازم داشته تا دریابد که معارضان مسلح از کودکان در فعالیت‌های نظامی خود استفاده می‌کنند و به آنها تجاوز می‌کند.

نماینده سوریه در سازمان ملل از زروقی خواست در گزارش خود از کشورهای حامی معارضان بخواهد که دست از تسلیح و حمایت مالی معارضان بردارد و همچنین تحریم‌هایی اقتصادی که در حق مردم سوریه ایجاد کرده را رفع کند.

جعفری افزود: در حالی که تروریست‌ها مدرسه ها و بخش آموزشی سوریه را هدف قرار داده و نابود کرده‌اند گزارش‌های سازمان ملل دولت سوریه را به بمباران مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها متهم می‌کند.

وی به چند مورد از اتفاقات اخیر در سوریه اشاره کرد و گفت: اخیرا نوجوانی 14 ساله بعد از اینکه در برابر خانواده اش به اتهام کفر شلاق خورد به دست گروه‌های تروریستی اعدام شد و همچنین به یک کودک چهار ساله به نام فیصل تجاوز کردند و او را اعدام کردند.

جعفری افزود: علاوه بر این جرائم شیخ‌های سلفی تندرو اقدام به صدور فتواهای متعدد می‌کنند و اخیرا بعد از بریدن سر یک کودک در دیر الزور یک وهابی کویتی به نام العجمی با افتخار از کشتن کودکان سوری سخن می‌گفت.

جعفری پیشتر ملت سوریه دلیل اصلی پایداری کشور در برابر توطئه‌ها دانسته و تأکید کرده بود جرائم ترکیه و توطئه‌های انگلیس، فرانسه و کشورهای حاشیه خلیج فارس نتوانسته سوریه را تضعیف کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول