اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

تنظیم بازار و پرهیز از گرانی اولویت سازمان صنعت است / سیر نزولی واردات در گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: تمام هم و غم سازمان این است که با اولویت وجود همه کالاها، تنظیم بازار و پرهیز از گران‌فروشی، کالاهای موردنیاز مردم را تهیه و تامین کند.

تنظیم بازار و پرهیز از گرانی اولویت سازمان صنعت است / سیر نزولی واردات در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یدالله وفایی پیش از ظهر امروز در جمع روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اظهار داشت: افزایش قیمت برخی اقلام به واسطه تغییر نرخ ارز از مرجع به مبادله‎ای اتفاق افتاده است.

وی افزود: درصدد هستیم تا با استفاده از ظرفیت‎های استان و بخش خصوصی کمترین تغییرات قیمت را در سطح جامعه داشته باشیم به گونه‎ای که کمک به تولیدکننده و مصرف‎کننده شود.

روند واردات در گلستان منفی و به سمت ایده‎آل است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‎های تنظیم بازار در طول سال از افزایش بی‎رویه گرانی می‎کاهد، خاطرنشان کرد: در اوقاتی از سال که خرید با حضور مردم رونق بیشتری می‎یابد نسبت به برگزاری نمایشگاه اقدام می‎شود تا گران‌فروشی، فشار مضاعف به مردم وارد نکند.

وفایی با ابراز خرسندی از اینکه روند واردات در گلستان منفی و به سمت ایده‎آل است، اذعان کرد: توزیع 695 تن برنج، 450 تن حبوبات، 131 تن گوشت منجمد برای تنظیم بازار تزریق شده است.

به گفته وی؛ خوشبختانه در گلستان میزان واردات کاهش و سطح صادرات افزایش داشته است.

بهره‎برداری 3 طرح بزرگ در هفته صنعت و معدن در گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از بهره‎برداری سه طرح بزرگ در هفته صنعت و معدن در گلستان خبر داد و بیان داشت: 23 پروانه بهره‎برداری صادر شده و 16 واحد در حال بهره‎برداری و 39 واحد نیز در آستانه افتتاح است.

وفایی در خصوص اقلام صادراتی گفت: رب گوجه، پنیر، سیمان، میله‎گرد، سازه‎های فلزی، تخم‎مرغ، رنگ و رزین از جمله اقلام صادراتی استان به سایر استان‎ها است.

وی با بیان اینکه صادرات گلستان در سال‌جاری از پنج فروردین آغاز شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه سطح زیرکشت سیب‎زمینی در سال‌جاری کاهش یافت اما قیمت این محصول به نفع کشاورزان در بازار رشد داشته است.

انتهای پیام/83001/ج40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول