اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه مطرح شد

کشاورزان یزدی تمایلی به جذب تسهیلات ‌بلاعوض ندارند/انتقاد از ادغام جهاد سازندگی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: گفته می‌شود بخش کشاورزی بیشتر به دنبال جذب کمک‌های بلاعوض است در حالی که کشاورزان استان برعکس این موضوع را اثبات کردند و توانایی جذب تسهیلات را نشان دادند که چندان به دنبال کمک بلاعوض نیستند.

کشاورزان یزدی تمایلی به جذب تسهیلات ‌بلاعوض ندارند/انتقاد از ادغام جهاد سازندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدجمال سجادی‌پور پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استان یزد اظهار داشت: کشاورزان استان یزد با تمام توان و سخت کوشی خود کارنامه درخشانی برای کشاورزی استان یزد ثبت کردند.

وی ادامه داد: استان یزد با همه مشکلات و موانعی که در تامین آب دارد، توانسته با ایجاد عزمی جهادی در کشاورزان محصولات با کیفیت و مطلوبی تولید کند.

این مسئول، کشاورزی را پیش نیاز توسعه اقتصادی دانست و افزود: حوزه کشاورزی توانمندی‌های زیادی دارد اما بنا به دلایلی تاکنون از این توانمندی‌ها به نحو شایسته و مطلوب استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی استان آثار و برکات خوبی به جا گذاشته است، گفت: تسهیلات خوبی برای حوزه کشاورزی تصویب شد و خوشبختانه کشاورزان استان توانستند تمامی تسهیلاتی را که در بانک کشاورزی مصوب شده بود، جذب کنند.

سجادی‌پور بیان داشت: تسهیلات سال گذشته مصوب شده برای کشاورزان 260 میلیارد تومان در 5 هزار پروژه بود.

وی اضافه کرد: بسیاری از طرح‌ها در این حوزه به بهره‌برداری رسیده و بسیاری از این پروژه‌ها رتبه‌های خوبی در حوزه تولیدات به دست آورده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد: گفته می‌شود بخش کشاورزی بیشتر به دنبال جذب کمک‌های بلاعوض است در حالی کشاورزان استان برعکس این موضوع را اثبات کردند و توانایی جذب تسهیلات را نشان دادند که چندان به دنبال کمک بلاعوض نیستند.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی نشان داد چنانچه ظرفیت‌های کشاورزی بالقوه فعال شوند و قابل استفاده باشند، توان این را دارد تا کشاورزی را بدون توسعه اراضی زیر کشت توسعه دهد.

سجادی‌پور در بخشی از سخنان خود با اشاره به ضرورت مدیریت و فرهنگ جهادی در حوزه کشاورزی گفت: جهاد در هر دو عرصه سازندگی و دفاع مقدس ورود پیدا کرد و با تلاش‌هایی که شد کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشته است.

وی افزود: زمانی که کارنامه جهاد را ملاحظه می‌کنیم در هر دو عرصه زمینه‌سازی آثار و برکات بوده و بسیاری از روستاهای کشور از نظر امکانات اولیه تامین شدند.

این مسئول تصریح کرد: کارهای جهادی را معمولا نیروهای مردمی انجام دادند و توانستند به سرعت برق‌رسانی، راه روستایی و ساخت و ساز را انجام دهند.

وی با اشاره به ادغام جهاد سازندگی و کشاورزی در سال 79 اظهار داشت: ادغام این دو سازمان با هدف توسعه پایدار کشاورزی و منابع طبیعی و افزایش کمی و کیفی محصولات شکل گرفت اما به نظر می‌رسد از ساختار اولیه جهاد سازندگی دور شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بیان داشت: ای کاش این ادغام به شکلی صورت گرفته بود که ساختار اولیه حفظ می‌شد چراکه بسیاری از طرح‌های متوقف شده در روستاها به دلیل عدم تامین بخشی از امکانات است.

وی عنوان کرد: اگر جهاد با ساختار پیشین خود که متولی راه‌سازی، تامین آب آشامیدنی و برق روستایی و در کل عمران روستاها را عهده‌دار بود به کشاورزی اضافه می‌شد، به طور قطع می‌توانست توسعه کشور و استان را در این حوزه شکل دهد.

سجادی‌پور اضافه کرد: لازم است بخش‌هایی که برای عمران و توسعه نیاز است را دوباره احیا کرد و آثار و برکات آن را در حوزه کشاورزی در سطح کشور دید.

وی همچنین با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از کشاورزان نمونه در استان یزد گفت: یک هزار و 696 کشاورز نمونه در استان یزد طی 18 سال گذشته تجلیل و تقدیر شدند.

این مقام مسئول افزود: همچنین 110 کشاورز ملی از استان یزد معرفی شده‌اند که در بخش‌های گوناگون حوزه کشاورزی سرآمد بودند.

وی تولیدات کشاورزی استان یزد را رکورد‌دار در سطح کشور دانست و عنوان کرد: در تولید بسیاری از محصولات از جمله گندم، پسته و خیار گلخانه‌ای بیش از چهار برابر متوسط میانگین کشوری را در استان کویری و کم آب یزد تولید می‌کنیم که نشان از سخت کوشی و باورپذیری کشاورزان یزدی دارد.

به گزارش فارس، در این مراسم از 34 کشاورز نمونه یزدی در 31 رشته کشاورزی تجلیل به عمل آمد.

همچنین یک کشاورز به عنوان کشاورز نمونه ملی معرفی شد.

انتهای پیام/90004/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول