اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کرمان:

کرمان مفتخر به حضور بیش از 18 هزار جانباز است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: استان کرمان مفتخر به حضور 18 هزار و 300 جانباز سرافراز و دلاور است.

کرمان مفتخر به حضور بیش از 18 هزار جانباز است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار محمدرضا حسنی‌سعدی شامگاه چهارشنبه در مراسم جشن جانبازان که در حسینیه‌ ثارالله برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: این جشن قرار بود در روز جانباز باشد که تقارن با ایام انتخابات مانع شد.

وی تصریح کرد: بیش از 550 هزار جانباز بدون هیچ توقع و منتی در کشور با تحمل کاستی‌ها شرافتمندانه زندگی می‌کنند.

حسنی‌سعدی با تقدیر از همسران و مادران جانبازان که وظیفه پرستاری آنها را بر عهده دارند، بیان داشت: جانبازان با خداوند معامله کردند و قطعا در روز قیامت از پاداش بزرگی بهره‌مند می‌شوند، روز قیامت جانبازان در حالی وارد صحرای محشر می‌شوند که از جراحات آنها خون جاری است و عطر خوشبویی به مشام می‌رسد.

وی افزود: در زمانی که امام(ره) ما تنها بود و کشور در معرض تعدی دشمن خونخوار بعثی قرار داشت، دلاورمردان بدون هیچ توقعی با شرکت در جنگ از دین، شرف و ناموس خود دفاع کردند و با گذشت چند‌ سال امروز با ایستادگی خود این کشور را نگه می‌دارند.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه جانبازان همیشه در صفوف نخست راهپیمایی‌ها و نماز جمعه قرار دارند، ابراز داشت: 12 هزار و 240 جانباز قطع دست در کشور وجود دارد که با اهدای دست خود موجب شدند تا ما پیش بیگانگان دست دراز نکنیم و می‌گویند که دست خود را همانند حضرت ‌ابوالفضل (ع) در راه امام حسین (ع) و اسلام دادند.

وی از حضور 100 هزار جانباز شیمیایی در کشور و 9 هزار از آنها در کرمان خبر داد و عنوان کرد: علت آمار بالای 10 درصدی جانبازان شیمیایی در کرمان حضور لشکر قهرمان ثارالله در مناطق عملیاتی خطرناک بود که برخی از این افراد چند نوع مجروحیت ریوی، پوست، چشم  و ... را با هم دارند.

حسنی‌سعدی با بیان اینکه از این تعداد 6 هزار و 310 نفر چشمان خود را از دست دادند، اذعان داشت: این عزیزان چشم خود را دادند تا ما نگاهمان فقط پیش خدا باشد و چشم از حرام ببندیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به 40 هزار جانباز اعصاب و روان در کشور خاطر نشان کرد: ناراحتی این عزیزان دست خودشان نیست و در خانه این افراد حتی یک شیشه یا ظرف چینی سالم وجود ندارد.

وی غرور، امنیت، سرافرازی و پیشرفت امروز ایران اسلامی را مرهون جانبازی و رشادت‌های دلاورمردان دوران دفاع مقدس دانست و گفت: سال گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با جانبازان قطع نخاعی هر کدام را پنج بار می‌بوسیدند، وقتی یکی از مسئولان علت و راز این حرکت را جویا شد، رهبر فرمودند که اگر وقت داشتم، هر کدام از این عزیزان را ده‌ها بار می‌بوسیدم.‌

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بهتر می‌دانند که جانبازان چه ایثارگری‌هایی در خط مقدم برای دفاع از این مملکت انجام دادند و مسئولان باید بدانند، عزت و ترقی این کشور محصول جانبازان است.

حسنی‌سعدی با بیان اینکه جانبازان شهدای زنده هستند، اظهار داشت: این افراد قبل از رفتن به خط مقدم جبهه‌ها وصیت‌نامه خود را نوشته و تحویل دادند، اما قسمت اینگونه بود تا مایه افتخار و سرافرازی به عنوان سرمایه‌های این نظام باقی بمانند تا از برکت وجودی و کارهای خیری که در کشور انجام می‌دهند، بهره‌مند شویم.

وی خاطر نشان کرد: جانبازی در شهرستان رفسنجان حضور دارد که در تاریخ 10 اردیبهشت 62 در عملیات مرحله نخست بیت‌المقدس از ناحیه کمر قطع نخاع شد و بدن وی سه روز در وسط میدان مین مانده بود تا 21 ماه توسط بعثی‌ها به اسارت برده شد.

حسنی‌سعی افزود: این جانباز عزیز با 21 سال زندگی ویلچری و دچار شدن به زخم بستر کلیه‌های خود را که آلوده به سرطان شده بودند از دست داد، روزی که برای دیالیز به کرمان ‌می‌آمد در راه آمبولانس خراب شد و سم خون او بالا رفت که در پی آن با همسر خود مشاجره داشت.

وی با بیان اینکه روزی در بیمارستان شفا به ملاقات وی رفتم، ابراز داشت: این جانباز در آن لحظه رفتن خود را از خداوند طلب می‌کرد، وقتی به او اعتراض کردم و گفتم که شماها نعمت این جامعه هستید، گفت، امروز با همسر خود که خواهر شهید است، دعوا و او را ناراحت کردم و می‌خواهم که خداوند من را ببرد و این جانباز در نهایت به شهادت رسید.

وی از محمود رجب‌علی‌پور که تاکنون 61 بار به طور کامل بیهوش و عمل جراحی شده است، سخن به میان آورد و گفت: این جانباز تاکنون پنج بار به آلمان اعزام شده و در طی شش سال گذشته تنها یک مرتبه به بنیاد شهید مراجعه داشته است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با تاکید بر اینکه کرمان 18 هزار و 300 جانباز دارد و بسیاری از مسئولان طی سال حتی یکی از این عزیزان را ملاقات نمی‌کنند، تصریح کرد: ما هم این عزیزان را در بنیاد شهید زیارت نمی‌کنیم و باید برای دیدار آنها برنامه‌هایی ترتیب داد.

وی خطاب به رسانه‌های محلی عنوان کرد: جانبازان سربازان امام راحل هستند که امروز برای سلامتی و طول عمر رهبر عزیزمان دعا می‌کنند و صدقه می‌دهند، اما رشادت‌ها و بزرگی بسیاری از این افراد ناشناخته مانده است.

حسنی‌سعدی به جانبازان گفت: همان خدای بزرگی که در دوران دفاع مقدس شاهد جانبازی‌های شما بوده است، امروز هم شما را می‌بیند و شاهد صداقت و وفاداری شما به این نظام هست، برای حفظ این نظام تلاش کنید و دل بسوزانید تا انشاءالله زمانی فرا برسد که پرچم را به دست امام زمان (عج) برسانیم.

انتهای پیام/80028/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول