اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد گیلان عنوان کرد

افزایش باشگاه‌های غیرمجاز بیلیارد در گیلان

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد گیلان از افزایش تعداد باشگاه‌های بدون مجوز و غیر قانونی در استان خبر داد و خواستار برخورد امور باشگاه‌ها، بازرسی و اماکن در این زمینه شد.

افزایش باشگاه‌های غیرمجاز بیلیارد در گیلان

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سارنگ بزرگ‌چنانی عصر امروز در جمع اعضای هیئت بیلیارد استان با اشاره به نامه این هیئت به فدراسیون بولینگ و بیلیارد درباره مشکلات این رشته در گیلان، اظهار کرد: مدت دو سال است که هیئت استان برای رشد و شکوفایی این رشته ورزشی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است و اکنون با مشکلاتی مواجه شده که امیدواریم با حمایت فدراسیون برطرف شود.

*افزایش صدور مجوز باشگاه‌های بیلیارد در رشت و تالش

وی با بیان اینکه صدور مجوز بیلیارد در شهرهای رشت و تالش به اشباع رسیده است، اذعان کرد: فراگیر شدن میزهای فوتبال‌دستی در کنار بیلیارد که با سروصدای زیاد مانع از تمرکز ورزشکاران می‌شود تبدیل به معضل شده است.

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد گیلان با تأکید بر ضرورت جداسازی سالن‌ها در استان، بیان کرد: تعبیر نادرست از قوانین همگانی‌سازی این رشته ورزشی که به روسای هیئت‌های بیلیارد اجازه داده می‌شود که «با صدور مجوز برای مساحت‌های زیر 200 متر در کلانشهرها مانند رشت در صورت ضرورت موافقت کنند» این انتظار برای متقاضی به وجود آمده که با هر موردی که دارای شرایط عمومی باشد باید موافقت کرد.

بزرگ‌چنانی، خواستار عمومی‌سازی و موافقت با صدور مجوز در شهرستانی مانند صومعه‌سرا و شفت که اصلاً باشگاه ندارند و یا در روستاها با مساحت‌های 60 تا 150 متری با صدور مجوز برای برخی از اسطوره‌های ورزشی استان و قهرمانان هیئت شد.

وی گفت: اگر قرار باشد با افزایش باشگاه‌های غیر استاندارد به بهانه عمومی‌سازی در شرایطی که باشگاه‌های موجود دخل و خرجشان مساوی هم نیست موجب ورشکستگی باشگاه‌های خوب استان شویم بنده به شدت با آن مخالفم و تقاضای پیگیری مناسب را دارم.

*مکاتبات با اداره کل ورزش و جوانان استان نتیجه‌ای نداد

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد گیلان یادآور شد: با توجه به تمام پیگیری‌های انجام شده هنوز در زمان تمدید مجوزها از هیئت استعلام نمی‌شود و مکاتبات با اداره کل ورزش و جوانان نتیجه‌ای نداشته است.

وی افزود: پیگیری‌ها برای دفتر و پایگاه قهرمانی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است و از نظر بودجه در بحرانی‌ترین شرایط هستیم و سال گذشته تنها 30 میلیون ریال بودجه به هیئت اختصاص داده شد که این روند برای هیئت بسیار مشکل است.

بزرگ‌چنانی با بیان اینکه تعداد باشگاه‌های بدون مجوز و غیر قانونی در گیلان رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: برخورد با این موضوع نیاز به عزم جزم امور باشگاه‌ها و بازرسی و اماکن استان دارد.

وی متذکر شد: بازرسی هیئت گزارش‌های متعددی را انجام داده و ضمن قدردانی از مواردی که پیگیری شده انتظار توجه بیشتری به نامه‌های هیئت بولینگ استان را داریم.

این مسئول با انتقاد از پوشش خبر ندادن اخبار مهم هیئت بولینگ و بیلیارد توسط روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان یادآور شد: برای پوشش این اخبار هر بار باید مذاکره و تماس تلفنی مداوم و صرف انرژی زیاد گرفته شود در حالی که انتظار همکاری بیشتر از اداره کل می‌رود.

ا‌نتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول