اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ماندگاری:

فرهنگ جهاد و شهادت مهمترین عامل صیانت از جمهوری اسلامی است

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: نخستین عنصر در صیانت از جمهوری اسلامی و فرهنگ انتظار، جهاد و شهادت است و در رهبری موج بیداری اسلامی نیز توجه به این نکته ضروری است.

فرهنگ جهاد و شهادت مهمترین عامل صیانت از جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری امروز در مراسم افتتاح زائرسرای جوادالائمه(ع) که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: شهدا دو دسته هستند؛ گروهی که با شهادت رفتند و گروهی که با شهادت به زندگی خود ادامه دادند.

وی افزود: گروه نخست همان جوانانی بودند که در رژیم گذشته جزو اعضای عادی جامعه محسوب می‌شدند اما پس از اینکه انقلاب به پیروزی رسید امام راحل آنها را چنان تربیت کرد که برای عشق به شهادت و ولایت جان خود را فدا کردند، بیش از 300 هزار شهید ایران و 6 هزار شهید استان قم از آن دسته محسوب می‌شوند.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه بر اساس روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) با افتادن نخستین قطره خون شهید بر زمین خداوند تمام گناهان او را می‌آمرزد خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمنان این است که فرهنگ جهاد و شهادت را از ملت ایران بگیرند.

وی ادامه داد: نخستین عنصر در صیانت از جمهوری اسلامی و فرهنگ انتظار، جهاد و شهادت است و در رهبری موج بیداری اسلامی نیز توجه به این نکته ضروری است.

ماندگاری با اشاره به توطئه‌های معاویه علیه امام حسن(ع) و تحمیل صلح بر ایشان گفت: حضرت محمد(ص) می‌فرمایند «امتی که اهل جهاد نباشد باید لباس ذلت را بر تن کند» معاویه نیز یاران امام حسن(ع) را به سمت فرار از جهاد و رفتن به سوی راحت‌‌طلبی سوق داد و آنها نیز به وسیله همین نقشه از اطراف امام زمان خویش پراکنده شدند.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا افزود: جهاد و شهادت با خشونت و دعوا تفاوت‌های اساسی دارد؛ تقویت فرهنگ جهاد نیازمند سه عامل اساسی است که برنامه‌ریزی، امکانات و پایگاه نخستین مورد آن به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: 34 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و تا حدی نگرانی‌هایی در مورد تقویت روحیه جهاد و شهادت در کشور وجود دارد، مسئولان باید بدانند اگر قرار است فرهنگ شهادت در کشور نهادینه شود ابتدا مدیران جامعه باید ملتزم به آن باشند.

ماندگاری پیشقدمی روحانیت و سپاه در گسترش فرهنگ جهاد و شهادت را دومین عامل دانست و گفت: چنانچه فرماندهان امروز ما سلوکی مانند فرماندهان دوران دفاع مقدس داشته باشند سربازانشان حاضرند جانشان را هم برای آنها فدا کنند.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه سومین عامل تقویت فرهنگ جهاد و شهادت آمادگی برای شنیدن سرزنش‌هاست تصریح کرد: هیچ کس نباید از این امر هراسی داشته باشد و در این صورت می‌توان امید داشت که منتظران واقعی ظهور تربیت شوند و مردم نیز با نظام همراه و هماهنگ باشند.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول