اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌ کل آموزش ‌و پرورش خوزستان:

28 هزار دانش‌آموز برای اولین بار در کنکور شرکت می‌کنند

معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش ‌و پرورش خوزستان گفت: در آزمون سراسری امسال، 28 هزار دانش‌آموز برای اولین بار در کنکور شرکت می‌کنند.

28 هزار دانش‌آموز برای اولین بار در کنکور شرکت می‌کنند

مسعود اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: برای برگزاری آزمون سراسری کنکور در استان تمهیدات لازم اندیشیده شده و اقدامات لازم در دستور کار اجرایی قرار گرفته است.

وی افزود: از مجموع داوطلبان خوزستانی 33 هزار و 952 نفر در گروه آزمایشی علوم ‌تجربی، 26 هزار و 605 نفر در گروه آزمایشی علوم‌ انسانی و 13 هزار و 524 نفر در گروه آزمایشی علوم‌ ریاضی و فنی در آزمون سراسری امسال به رقابت می‌پردازند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش ‌و پرورش خوزستان ادامه داد: همچنین تعداد یک هزار و 644 نفر در گروه آزمایشی هنر و 5 ‌هزار و 377 نفر در گروه‌ آزمایشی زبان‌های خارجه یکدیگر را محک خواهند زد.

وی خاطرنشان کرد: در آزمون سراسری امسال، 28 هزار دانش‌آموز برای بار ‌اول در کنکور شرکت می‌کنند و شانس خود را برای پیروزی در این رقابت امتحان خواهند کرد.

اکبری با بیان اینکه در برگزاری هر چه بهتر این آزمون در شهرهای مختلف استان همه مسئولان همکاری و تعامل خواهند داشت، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود درصد قبولی کنکوری‌های خوزستانی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر و مضاعف‌تر باشد.

وی تصریح کرد: در مجموع بیش از 81 هزار داوطلب، آزمون سراسری 92 در خوزستان را پشت سر خواهند گذاشت.

معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش ‌و پرورش خوزستان در پایان با آرزوی موفقیت برای همه کنکوری‌ها گفت: امیدواریم چون هر سال شاهد برگزاری آزمونی بدون دغدغه در استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کنکور سراسری 92 گروه‌های آزمایشی ریاضی ‌و فنی و هنر به ‌ترتیب در نوبت صبح و عصر پنج‌شنبه ششم تیرماه، گروه‌های آزمایشی علوم‌تجربی و زبان‌های خارجه به ‌ترتیب نوبت صبح و عصر روز جمعه هفتم تیرماه و گروه آزمایشی علوم انسانی در نوبت صبح شنبه، هشتم تیرماه در  استان هم‌زمان با سراسر کشور رقابت خود را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/72001/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول