اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار خبر داد

وقف 2 ساختمان توسط بانوان بیجاری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار از وقف 2 ساختمان به ارزش 240 میلیون تومان توسط 2 بانوی این شهرستان خبر داد.

وقف 2 ساختمان توسط بانوان بیجاری

بهمن آقاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار با اشاره به اینکه وقف شناسنامه و آینده کشور است، اظهار کرد: توجه به وقف موجب گرایش مردم به مسائل دینی می‌شود و عمل به نیات واقف در هر جامعه‌ای بیانگر تعهد و انضباط اجتماعی در جامعه است.

وی افزود: وقف به معنای اختصاص دادن اموال و یا حبس کردن مالی است که منافع آن برای برطرف کردن مشکلات عمومی و رضای خدا هزینه شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار ادامه داد: وقف بهترین وسیله برای تقویت حوزه‌ها بوده و یکی از مصادیق باقیات الصالحات و هدایای معنوی در منفعت عام است.

آقاخانی با اشاره به اهمیت وقف از دیدگاه اسلام و محقق شدن دو وقف در خردادماه سال‌جاری اظهار کرد: واقف خیراندیش ربابه منصوری یک واحد آپارتمان شخصی خود را به مساحت 236 مترمربع به ارزش تقریبی 200 میلیون تومان در خردادماه سال جاری در اداره اوقاف و امور خیریه بیجار وقف کرد.

وی از وقف یک باب ساختمان به ارزش تقریبی 400 میلیون ریال به مساحت 67.30 مترمربع برای تامین هزینه‌های ضروری مسجد سیدالشهداء (ع) و تکیه حضرت ابوالفضل (ع) بیجار توسط واقف خیراندیش ربابه رمضان‌زاده خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار تصریح کرد: شهرستان بیجار در حال حاضر دارای 58 موقوفه بوده که 38 موقوفه آن متصرفی و 20 موقوفه آن غیر متصرفی است که از این موقوفات 3 موقوفه انتفاعی و مابقی منفعتی بوده و بیشتر موقوفات این شهرستان به صورت زراعی و در روستاها واقع شده است.

آقاخانی در ادامه به تعداد بقاع ثبت شده در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعداد بقاع ثبت شده شهرستان بیجار در سامانه جامع سازمان اوقاف و امور خیریه 14 بقعه اعلام شده که در این میان بقاعی چون امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد (ع) شهر پیرتاج، امامزاده عقیل (ع) شهر حسن‌آباد یاسوکند و امامزاده حمزه (ع)  قابلیت تبدیل به بقعه شاخص استانی را دارند.

وی به موقوفات شاخص شهرستان بیجار اشاره کرد و افزود: موقوفه زین‌العابدین خان واقع در روستای خوشه گل، موقوفات امامیه و حاج سعید تهرانی (سعید لشکر) از جمله موقوفات شاخص این شهرستان هستند.

این مسئول مهم‌ترین مصارف موقوفات ذکر شده را اختصاص به مستمندان، رد مظالم، ایتام، روضه‌خوانی، اطعام و افطاری، تعزیه داری، کمک به مریضان بی‌بضاعت، تعمیر مساجد و پل، کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و ... عنوان کرد.

آقاخانی در پایان موارد اعلام شده را نتایج جلسات برگزار شده با افراد خیر بیجاری عنوان کرد و گفت: در صورت تداوم این‌گونه جلسات تعداد وقف‌های جدید رو به افزایش خواهد بود و این فرهنگ پسندیده نیز در جامعه گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام/79015/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول