اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشن صعود در سراسر ایران اسلامی/‌

نوستالژی برد مقابل استرالیا در خیابان‌های مشهد زنده شد/ ‌ملتی که دوباره پیروز شد

به یاد تک گل خداداد عزیزی افتادیم؛ لحظه ناب برد ایران مقابل استرالیا، درست یادمان هست هر چند که سال 1977 میلادی باشد و امروز شادی دوباره ایران را فرا گرفت.

نوستالژی برد مقابل استرالیا در خیابان‌های مشهد زنده شد/ ‌ملتی که دوباره پیروز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پس از پیروزی شیرین مردم در حماسه 24 خرداد، دقایقی پیش با برد دلچسب تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی مردم مشهد همپای سایر هموطنان به خیابان‌های شهر آمدند و مشهد دوباره غرق در شور و نشاط ملی شده است.

پیروزی ایران در برابر کره شادی مردم را دو چندان کرد

بعد از دو برد شیرین و دلچسب ایران مقابل قطر و لبنان انگیزه مضاعفی در میان بچه‌های تیم ملی به وجود آمد. بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران امروز با تعصب و یکدلی و غیرت مقابل کره حضور یافتند و غیرت ملی را در برابر چشم بادامی‌ها به رخ جهانیان کشیدند و اینک مردم سراسر ایران اسلامی خوشحالند و شادمان از این برد غرورآفرین.

مردم مشهد با تجمع در میدان‌های شهر و حرکت دادن دسته جمعی خودروها و موتورسیکلت‌ها و در دست داشتن پرچم ایران در خیابان‌ها، شادی خود را از این برد ارزشمند اعلام کردند. مردم مشهد با توزیع شیرینی و شربت، این دومین پیروزی را در فاصله‌ای نه چندان دور به یکدیگر تبریک  می‌گویند.

کارناوال‌های شادی در سطح شهر به راه افتاده است و ترافیک بسیار سنگینی در سطح شهر حاکم است؛ مرد و زن، پیرو جوان آمده‌اند دوباره در فاصله تنها چند روز از خلق حماسه سیاسی شادی کنند و بگویند تنها نام ایران می‌ماند و این حماسه سیاسی و این برد شیرین همه و همه نشان از غیرت و توانایی ایرانی‌هاست.

یکی از جوانان مشهدی که پرچم ایران را در دستانش گرفته و رو به آسمان در اهتزاز است، به خبرنگار فارس می‌گوید: خوشحالم که نام ایران دوباره در فوتبال در دنیا صدا کرد و حالا پیش به سوی حضور در جام جهانی.

جوان دیگری با فریاد اینکه بچه‌ها گل کاشتید و پلاکارد" سلام برزیل، سلام جام جهانی" را در دست دارد؛ می‌گوید: برد فوتبالیست‌ها باز هم عزت و افتخار را برای کشورمان به ارمغان آورد.

انتخابات یا فوتبال؛ هردو نام ایران است و بس

مرد میانسالی با شادی می‌گوید: همانطور که با حضور در انتخابات ثابت کردیم پای نظام، آرمان‌‌هایش و شهدا ایستاده‌ایم، هم اکنون نیز با این شادی ثابت می‌کنیم که برد تیم ملی ایران هم مانند برد در انتخابات برای مردم ایران اهمیت دارد و از این شادی مردم خوشحالیم.

خیابان شهر مشهد یکپارچه غرق در شادی و شور است، بردی دلچسب در سرزمین چشم بادامی‌ها امروز برایمان رقم خورد. بردی که چشم بادامی‌ها هم به شادی چشم‌هایمان حسودی کردند.

جشن شادمانی حماسه 24 خرداد شادی را در دل مردم کاشت و این شادی امروز با برد تیم ملی فوتبال ایران جوانه زد.

.........................

گزارش: زهرا شهباز

.........................

انتهای پیام/70005/ق30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول