اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج:

تمامی باغ‌های کرج شناسنامه دریافت می‌کنند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: براساس تمهیدات اندیشیده شده تمامی باغ‌های این شهرستان شناسنامه‌دار می‌شوند.

تمامی باغ‌های کرج شناسنامه دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عباس زارع ظهر امروز در جلسه کارگروه باغ‌ها و بررسی مشکلات آن‌ها گفت: با شناسایی باغ‌ها اقدامات لازم برای شناسنامه‌دار کردن آن‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: حفظ و نگهداری این باغ‌ها به عنوان ریه تنفسی شهر می‌تواند در سالم‌سازی هوا و محیط زیست تأثیرات مثبتی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج افزود: براساس تمهیدات اندیشیده شده هم‌اکنون 25 باغ دیگر در این شهرستان شناسایی شده‌اند که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای این باغ‌ها نیز شناسنامه صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کلانشهر کرج در گذشته به عنوان باغ شهر شناخته شده بود اما متأسفانه روند ساخت و سازها در این شهرستان سبب شد که باغ شهر تبدیل به وضعیت کنونی شود.

زارع تأکید کرد: این 25 باغ شناسایی شده در این کلانشهر به مساحت بیش از 36 هکتار است.

قطع درخت روند قانونی دارد

مدیرعامل سازمان پارک‌های کرج گفت: برخی از درختان در این شهرستان در مسیر پروژه‌های عمرانی قرار گرفته است بنابراین برای قطع این درختان باید روند قانونی طی شود چراکه قطع درختان بدون مجوز قانونی،‌ خلاف محسوب شده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

زارع اظهار داشت: حفظ فضاهای سبز و گسترش این فضاها از مهمترین مقوله‌هایی است که در این کلانشهر به آن توجه ویژه و اساسی شده است اما متأسفانه عده‌ای با تخریب این گونه فضاها خلاف قانون عمل کرده و مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود از پاسخگویی به پنج هزار و 648 پرونده ملکی در سال گذشته خبر داد و افزود: در جهت رفاه حال شهروندان، با اعمال ضوابط و مقررات موجود و تفویض اختیارات به مأموران املاک سازمان در مناطق 12گانه شهرداری، سه هزار و 634 فقره پرونده در شهرداری پاسخگویی و دو هزار و 14 فقره پرونده ملکی در سازمان بررسی و جوابگویی شده است.

حفظ بیش از 31 هزار اصله درخت در کرج

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در بخشی دیگر از سخنان خود از حفظ و  نگهداری 31 هزار و 243 اصله درخت در کرج خبر داد و گفت: حفظ و نگهداری این درختان در راستای توسعه فضاهای سبز است.

انتهای پیام/2302/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول