اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش جذب اهدا کنندگان استان اصفهان:

124هزار و 280 واحد خون در سال 91 اهدا شد

رئیس آموزش و جذب و حفظ اهداکنندگان سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: در سال 1391 در مراکز اهدا خون در استان اصفهان 124 هزار و 280 واحد خون اهدا شد.

124هزار و 280 واحد خون در سال 91 اهدا شد

زهره مسائلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: افراد سالم در جامعه می‌توانند به بیماران نیاز به خون و فرآورده‌های خونی، خون اهدا کنند و فرهنگ اهدا خون در جامعه و در بین مردم باید نهادینه شود.

وی ادامه داد: با توجه به نوع زندگی‌ها نیاز به خون و فرآورده‌های خونی افزایش پیدا می‌کند و البته  زندگی‌ها صنعتی شده و علم پزشکی نیز پیشرفت چشم‌گیری کرده و همین مسئله نیاز به خون و فرآورده‌های خونی را افزایش می‌دهد.

رئیس آموزش، جذب و حفظ اهداکنندگان سازمان انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: انتقال خون برای درمان بسیاری از مشکلات پزشکی فرد دریافت‌کننده، مانند بیماری‌های خونی، سرطان و نیز درمان برخی جراحت‌ها و جراحی‌های بزرگ که در آن خون از دست رفته‌، دارای اهمیت است.

وی افزود: پزشکان با در نظر گرفتن علت و شدت کم خونی (هموگلوبین پایین)، بیماری و علائم آن، نیاز به انتقال خون را تعیین می‌کنند همچنین انتقال پلاکت در صورت پایین بودن پلاکت‌های خون یا اختلال در عملکرد آنها و انتقال پلاسما برای تأمین پروتئین‌های خون و توقف خونریزی ضرورت دارد.

مسائلی بیان کرد: موارد مصرف اصلی برخی فرآورده‌های خونی به شرحی شامل گلبول قرمز، کم خونی‌ها، سرطان، اعمال جراحی، زایمان، تالاسمی پلاکت، سرطان، کم خونی حین عمل یا بعد از اعمال جراحی طولانی همچون عمل قلب باز، تعویض پلاسمای بیمار، نواقص فاکتورهای انعقادی و جلوگیری از خونریزی، نواقص بعضی فاکتورهای انعقادی است.

وی اضافه کرد: پیش از اینکه افراد اقدام به خون‌دهی در مراکز انتقال خون کنند مشاوره پزشکی با آنان صورت می‌گیرد تا در صورت نداشتن مشکلاتی همچون اعصاب و روان، انجام دادن اعمال جراحی، داشتن بیماری و یا مبتلا بودن به کم خونی دریافت خون از آنان صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/63021/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول