اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

زمین‌گیر شدن زندگی مردم مادوان با قطعی مکرر آب آشامیدنی/مسئولان پاسخ دهند

وضعیت آب آشامیدنی شهر مادوان در یاسوج به گونه‌ای که شده که برخی از اهالی این شهر مهاجرت به یاسوج را بهترین راه برای غلبه بر این مشکل تشخیص داده‌اند.

زمین‌گیر شدن زندگی مردم مادوان با قطعی مکرر آب آشامیدنی/مسئولان پاسخ دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، برخی از مردم و اهالی شهر مادوان و منطقه بلهزار از قطع مکرر آب ابراز نارضایتی و گلایه کرده‌اند و خواستار حل سریع این معضل جدی شدند.

یکی از اهالی منطقه مادوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس افزود: قطعی و نبود آب آشامیدنی در این منطقه به گونه‌ای است که تاکنون چنین وضعیت نابسامانی را در طول سالیان گذشته در این شهر تجربه نکرده بودم.

مجید ولایی افزود: قطعی آب در این منطقه در برخی مواقع حتی به مدت سه تا چهار روز طول کشیده و خانواده‌ها و شهروندان را در سختی و تنگنا برای جست‌وجوی حتی یک باطری آب شرب سالم قرار داده است.

وی بیان کرد: این در حالی است که تاکنون هیچ یک از مسئولان آبفای شهری مادوان اقدام مناسبی را برای حل و کاهش این معضل اساسی انجام نداده‌اند.

یکی دیگر از اهالی منطقه مادوان در این زمینه به  فارس گفت: قطع مکرر و نبود آب آشامیدنی سالم آب در این منطقه حتی موجب بروز مشکلات خانوداگی در خانواده‌ها شده است.

احمد ذبیحی افزود: در طول شبانه‌روز از یک طرف درد بی‌آبی و قطعی آب ذهن و فکرم را مشغول کرده و از سویی آماج سرزنش‌های خانواده خویش برای بروز چنین معضلی قرار گرفته‌ام.

وی با بیان اینکه مردم این شهر دیگر تحمل سختی‌ها و مشکلات کمبود آب آشامیدنی را ندارند از مسئولان و متولیان امور در شهرستان بویراحمد و شرکت آبفای شهری مادوان خواست تا در این راستا چاره‌ای بیاندیشند.

یکی دیگر از مردم منطقه بلهزار دراین زمینه به خبرنگار فارس گفت: قطع آب در این منطقه زندگی روزمره مردم را با مشکل جدی مواجه کرده است.

گزارش‌های موثق خبرنگار فارس حاکی است در برخی از مناطق شهر مادوان قطعی آب گاهی حتی از سه‌ شبانه‌روز هم گذشته و مردم این منطقه را به شدت تحت فشار و نگرانی قرار داده بود.

بدون شک چنان‌چه مسئولان و متولیان آبفای شهری چاره‌ای نیاندیشند ممکن است در آینده این معضل تبدیل به بحران شود.

برخی خانواده‌ها در تماس‌های مکرر با خبرگزاری فارس اظهار می‌کنند بهترین لحظات به لحاظ برخورداری از آب در منطقه مادوان و بلهزار کمتر از 10 ساعت در شبانه‌روز است.

یکی از شهروندان مادوانی همچنین در اظهار نظری منطقی به فارس می‌گوید: چنان‌چه می‌خواهند قطعی آب داشته باشند حداقل از قبل از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما به خانواده‌ها اعلام کنند تا آن‌ها نیز بتوانند تمهیدات لازم برای ساعات طولانی کم آبی خود را حداقل از طریق بشکه‌های 20 لیتری جبران کنند.

این شهروند حتی از خرید بسته‌های آب معدنی نیز خبر داد و افزود: برخی مواقع ممکن است تا سه شبانه‌روز هیچ‌گونه قطعی آب و یا تنها در ساعاتی از شب وجود داشته باشد، به یکباره قطعی آب حتی به مدت 48 ساعت اتفاق می‌افتد که همین بی‌نظمی و بی‌تدبیری مسئولان و عدم اطلاع‌رسانی خود موجب بروز مشکلاتی در این راستا برای مردم شده است.

رئیس امور آب شهری مادوان با تأیید مشکل کم آبی در این منطقه می‌گوید: در زمینه تأمین آب آشامیدنی سالم در مادوان و بلهزار با مشکلات زیرساختی مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: این در حالی است که افتتاح این مخزن نیز به صورت مقطعی و کوتاه مدت مشکل کمبود آب را حل می‌کند و باید برای رفع مشکل کم آبی این منطقه زیر ساخت‌های اساسی فراهم شود و در اندیشه اجرای طرح بلندمدت آب‌رسانی به مادوان باشیم.

این مسئول اعتبارات و فرسودگی خطوط انتقال آب را از مهمترین مشکلات اساسی در این زمینه دانست‌.

پاراد اگر چه از افتتاح مخزن ذخیره آب در منطقه مادوان و بلهزار در چند روز گذشته نیز خبر داده  ولی با افتتاح این مخزن ذخیره مشکل کمبود آب در این منطقه همچنان به قوت خود باقی است.

وی اظهار کرد: این در حالی است که افتتاح این مخزن نیز به صورت مقطعی و کوتاه مدت مشکل کمبود آب را حل می‌کند و باید برای رفع مشکل کم آبی این منطقه زیر ساخت‌های اساسی فراهم شود و در اندیشه اجرای طرح بلندمدت آبرسانی به مادوان باشیم.

لازم به یادآوری است که در روز افتتاح برخی از پروژه‌های افتتاحی شرکت آبفای شهری در آن روز هیچ یک از خبرگزاری‌های تاثیرگذار و فعال استانی حضور نداشتند که همین امر نیز موجب تعجب و انتقاد شدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد واقع شد.

انتهای پیام/2571/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول